• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2018
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2018
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konstrukční návrh zkušebního stavu s uzavřenou smyčkou toku momentu pro experimentální ověření parametrů převodových ústrojí

Test Rig Design Proposal for the Experimental Validation of Transmission Parameters in Closed Loop Torque Condition

Thumbnail
View/Open
appendix-1.zip (4.305Mb)
final-thesis.pdf (9.725Mb)
review_109156.html (8.841Kb)
Author
Otipka, Václav
Advisor
Prokop, Aleš
Referee
Řehák, Kamil
Grade
A
Alternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/81912
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/81912
http://hdl.handle.net/11012/81912
Metadata
Show full item record
Abstract
Práce se zabývá problematikou návrhu měřícího stavu pro experimentální stanovení NVH parametrů převodových ústrojí. Rozebrány jsou nejprve obecné poznatky z oblasti měření vibro akustiky. Následuje zhodnocení nejčastěji využívaných silových zařízení pro vyvozování reálných zátěžných stavů na měřených převodovkách. Podrobněji je zde mimo jiné rozebrán uzavřený silový okruh. V práci jsou dále postupně popisovány dva hlavní konstrukční celky složené z propojovacího členu a zkušební stolice. Oba zmíněné celky byly během návrhu optimalizovány především z pohledu jejich modálních vlastností, a to s využitím numerických simulací v softwaru ANSYS Workbench. Zahrnuty jsou zde taktéž pevnostní výpočty. Ty byly provedeny s využitím jak numerických, tak analytických výpočetních přístupů. Nepostradatelným výsledkem konstrukční práce je zpracování kompletní výkresové dokumentace, která je přílohou práce. V neposlední řadě je třeba uvést, že bylo provedeno a následně vyhodnoceno experimentální ověření vibrací a hluku na fyzicky zhotoveném propojovacím členu.
 
The thesis deals with the design of the experimental testing rig. Test rig is designed to measure NVH transmission parameters. First, basic knowledge of vibro-acoustic measurement is discussed. This is followed by an evaluation of the most commonly used power devices to derive real loads on measured gearboxes. In more detail, a back-to-back test rig is disassembled among other things. In the thesis are described two main components, which are composed of a connecting element and a test bench. Both components were optimized during the design due to their modal properties. Numerical modal analysis was performed in ANSYS Workbench software. The thesis also includes strength calculations performed using both numerical and analytical approaches. The indispensable result of the design work is the complete drawing documentation. Finally, measurements of vibrations and noise on the physically made connecting element assembly have been performed and subsequently evaluated.
 
Keywords
Vibrace, hluk, NVH parametry, konstrukční návrh, uzavřený silový okruh, modální analýza, metoda konečných prvků, převodovka, Vibrations, noise, NVH parameters, design, closed loop test rig, modal analysis, finite element method, transmission
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen) Ing. Marek Bačovský (člen)
Date of defence
2018-06-13
Process of defence
Student přednesl obhajobu své práce a následně odpověděl na otázky oponenta práce Ing. Kamila Řeháka, Ph.D.: V práci při řešení modální analýzy využíváte přístup, kdy plochy pod hlavou šroubu pevně spojíte. Jaké jsou další možnosti řešení této oblasti a proč považujete tuto variantu za konzervativní? Prosím o popis multispektra získaného z mikrofonu. Jaký vliv má vážení filtrem A? Z hlediska následného měření akustického projevu převodovky se na měřené smyčce potýkáte s problémem přidaných odrazivých ploch stavu a druhé převodovky. Můžete nastínit řešení tohoto problému? Poté byly studentovi položeny tyto otázky: Jak byl měřen hluk soustavy? Na jakém principu fungují použité akcelerometry? Co je to akustický filtr A? V jaké frekvenci je lidské ucho nejcitlivější? Proč a jak byla volena zatežovací převodovka? Byly uvažovány přídavné jevy způsobené použitím spojovací hřídele s homokinetickými klouby? Jak byste postupoval při pevnostní kontrole v případě proměnného kroutícího momentu?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/81912
Source
OTIPKA, V. Konstrukční návrh zkušebního stavu s uzavřenou smyčkou toku momentu pro experimentální ověření parametrů převodových ústrojí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Collections
  • 2018 [485]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV