• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2018
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2018
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hnací mechanismus Stirlingova motoru

Crankshaft mechanism of Stirling engine

Thumbnail
View/Open
appendix-1.zip (169.0Kb)
final-thesis.pdf (2.244Mb)
review_109100.html (8.922Kb)
Author
Valčík, Martin
Advisor
Kaplan, Zdeněk
Referee
Kloss, Ondřej
Grade
E
Alternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/82042
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/82042
http://hdl.handle.net/11012/82042
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh poháněcího mechanismu Stirlingova motoru. Pro návrh byla zvolena modifikace těchto motorů s rombickým mechanismem. Následně je sestaven matematický model kinematiky, dynamiky a termomechaniky, z kterých bylo vycházeno pro provedení pevnostní kontroly a vytvoření výkresové dokumentace mechanismu.
 
This diploma thesis is focused on the design of the driving mechanism of Stirling engine, where was chosen modification of these engines with rhombic drive. Subsequently is constructed kinematical, dynamical and thermomechanical mathematical model. Finally, is going from these models for execution strength control and drawing documentation.
 
Keywords
Stirlingův motor, modifikace, rombický mechanismus, pracovní píst, přemisťovací píst, ojnice, kinematika, dynamika, pevnostní kontrola., Stirling engine, modification, rhombic drive, power piston, displacer piston, connecting rod, kinematics, dynamics, strength control.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen) Ing. Marek Bačovský (člen)
Date of defence
2018-06-13
Process of defence
Student přednesl obhajobu své práce a následně odpověděl na otázky oponenta práce Ing. Ondřeje Klossa: Jakým způsobem bude těsněný pracovní válec vůči klikové skříni? Jedná se minimálně o dvojici pracovní píst - válec a plná pístnice přemísťovacího pístu - dutá pístnice pracovního pístu. Jakým způsobem bude zajištěna přísná souosost pístnic? I jen malá nepřesnost v rovnoběžnosti ramen spojujících ojnice klikových mechanismů (vyobrazení na str. 44), vyvolaná výrobními a montážními nepřesnostmi, způsobí velké křížení pístnic a tím velké třecí ztráty. Přemísťovací píst je zhotoven z jednoho kusu obrobením odlitku (je tak nakreslen na sestavě). Jak se provléknete jeho rameno dutou pístnicí pracovního pístu? Poté byly studentovi položeny tyto otázky: Jaké procento přivedené energie je Stirlingův motor schopen využít? Jak je motor mazaný? Jak je řešeno seřízení doteku pístů? Z čeho se vycházelo při návrhu tvaru přemisťovacího pístu? Jaké jsou největší nevýhody Stirlingova motoru? Vyjmenujte také výhody tohoto motoru.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/82042
Source
VALČÍK, M. Hnací mechanismus Stirlingova motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Collections
  • 2018 [485]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV