Analýza vlivu složení modifikátorů tření na adhezi a hluk v kolejové dopravě
Analysis of the effect of friction modifiers composition on adhesion and noise in rail transport
Author
Advisor
Klapka, MilanReferee
Galas, RadovanGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Cílem této bakalářské práce je experimentální studium vlivu složení modifikátoru tření na vodní bázi na adhezi a hladinu akustického tlaku. Experimenty jsou realizovány na dvoudiskovém zařízení. Nejprve jsou provedeny úvodní experimenty pro stanovení podmínek dalších experimentů. Následují experimenty jednotlivých složek a poté jsou testována různá složení modifikátoru tření. Z výsledků je patrné, že významný vliv na snížení součinitele adheze a hladiny akustického tlaku má tuhé mazivo. The aim of this bachelor thesis is experimental study of influence of composition of water based friction modifier on adhesion and sound pressure level. Experiments are carried out on twin-disk device. Introductory experiments are conducted to determine the conditions for further experiments. The experiments of the individual components follow, and the various friction modifier compositions are tested. From the results, it is obvious that a significant influence on the reduction of adhesion coefficient and sound pressure level has solid lubricant.
Keywords
součinitel adheze, hladina akustického tlaku, kontakt kola a kolejnice, modifikátor tření, adhesion coefficient, sound pressure level, wheel-rail contact, friction modifierLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Základy strojního inženýrstvíComposition of Committee
doc. Ing. Martin Vrbka, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Milan Klapka, Ph.D. (místopředseda) Ing. Tomáš Koutecký, Ph.D. (člen) Ing. Petr Šperka, Ph.D. (člen) Ing. Radovan Galas, Ph.D. (člen)Date of defence
2018-06-13Process of defence
Otázka oponent 1: Jaký je rozdíl mezi součinitelem adheze a součinitelem tření? - odpověděl Otázka oponent 2: V práci uvádíte, že záběh před experiemntem byl zastaven po 10-ti sekundách. Proč tomu tak bylo? Byl čas jediným kritériem? - odpověděl Otázka oponent 3: V práci je několikrát zmíněno, že skluz byl volen tak, aby bylo zajištěno, že experiment bude pro dané podmínky prováděn za bodem saturace. Vysvětlete tento požadavek. - odpověděl Otázka oponent 4: Jaká z testovaných kompozic se jeví, jako vhodná pro testování v reálném prostředí je-li a) že dojde před průjezdem vozidla k odpaření základního média, či b) pokud se médium nestihne odpařit? - odpověděl Otázka Roupec slide 15 - vysvětlete průběh trakční křivky. - odpověděl Otázka Roupec slide 21 - Jak by vypadalo porovnání korelace aheze a akustického tlaku pro další kompozice v porovnání s B+Z+M5, a jaký by byl sklon lineární regrese? - odpovědělResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/82074Source
SUCHOMEL, O. Analýza vlivu složení modifikátorů tření na adhezi a hluk v kolejové dopravě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.Collections
- 2018 [602]