• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • français 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Ouvrir une session
Voir le document 
  •   Accueil de DSpace
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2018
  • Voir le document
  •   Accueil de DSpace
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2018
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza kinematiky zavěšení závodního vozidla

Kinematics analysis of race car suspension

Thumbnail
Voir/Ouvrir
review_105707.html (9.450Ko)
final-thesis.pdf (2.857Mo)
Auteur
Jurka, Adam
Advisor
Hejtmánek, Petr
Referee
Blaťák, Ondřej
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Afficher la notice complète
Résumé
Bakalářská práce se zabývá kinematickou analýzou podvozku závodního vozu. V úvodní části práce jsou popsány parametry geometrie zavěšení kol a jejich vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Dále jsou vysvětleny metody měření geometrie zavěšení kol a jejich použití v praxi. V následující části je provedeno měření kinematických bodů závodního automobilu Peugeot 208 R2 pomocí optického skenovacího zařízení. Pro vyhodnocení naměřených dat jsou vytvořeny virtuální modely obou náprav v simulačním programu Adams Car. Následně je provedena samotná kinematická analýza, která popisuje změnu parametrů zavěšení kola v závislosti na jeho trajektorii. V závěru práce jsou diskutovány výsledky a je představen návrh metody vyhodnocení výsledků, která může zvýšit přesnost kinematické analýzy.
 
This bachelor thesis is aimed on kinematic analysis of the race car suspension. In the first part of the thesis geometry parameters of suspension and their influence on driving behavior are explained. Additionally measuring methods of suspension geometry and their use in real life applications are described. Then kinematic points of the race car Peugeot 208 R2 are found and measured using 3D optical method. For better evaluation of measured data virtual model of each axle is created in Adams Car simulation software. After that kinematic analysis is performed. This analysis describes change of parameters in car suspension depending on wheel trajectory. As a conclusion results of the analysis are discussed. Moreover new methodology for better and more precise evaluation of car suspension analysis is introduced and described.
 
Keywords
závodní vozidlo, zavěšení, geometrie, kinematický bod, náprava, race car, suspension, geometry, kinematic point, axle
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Stavba strojů a zařízení
Composition of Committee
doc. Ing. Jiří Malášek, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Miroslav Rousek, CSc. (místopředseda) Ing. Antonín Šťastný, Ph.D. (člen) Ing. Přemysl Pokorný, Ph.D. (člen) Ing. Martin Kubín, Ph.D. (člen)
Date of defence
2018-06-13
Process of defence
Student obhájil svou závěrečnou práci a odpoveděl na dotazy vedoucího práce, oponenta, a členů zkušební komise.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/82109
Source
JURKA, A. Analýza kinematiky zavěšení závodního vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Collections
  • 2018 [602]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire | Theme by @mire NV
 

 

Parcourir

Tout DSpaceCommunautés & CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujets

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire | Theme by @mire NV