CFD simulace proudění vzduchu v kabině automobilu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Diplomová práce se zabývá CFD simulováním proudění vzduchu uvnitř automobilu pomocí numerického výpočtového programu Star-CCM+. Cílem práce je připravit 3D geometrii, resp. realistický model skutečného vozu, připravit okrajové podmínky včetně materiálových vlastností, simulování ustáleného stavu prostředí v kabině vozu a vyhodnocení rychlostního a teplotního pole kabiny automobilu. V práci jsou uvedeny výsledky teplotního rozložení a rychlostí proudění vzduchu v kabině vozu během zimních, jarních a letních podmínek v režimech HVAC on a HVAC off. Sledované teploty vzduchu a povrchové teploty částí vozu jsou porovnávány s naměřenými daty. Průměrný rozdíl mezi simulací a měřením je u teplot vzduchu 2,3 °C a u povrchových teplot 3,4 °C.
The diploma thesis deals with CFD simulating the air flow inside the car using the numerical calculation program Star-CCM+. The aim of the thesis was to prepare 3D geometry, resp. realistic model of the real car, preparing boundary conditions including material properties, simulating the steady state of the environment and evaluating the speed and temperature of the car cabin. The paper presents the results of the temperature distribution and air velocities in the cabin during the winter, spring and summer conditions in HVAC on and HVAC off modes. The monitored air temperatures and surface temperatures of the car parts are compared with the measured data. The average difference between simulation and measurement was at air temperatures of 2.3 °C and surface temperatures of 3.4 °C.
Description
Citation
KUČERA, C. CFD simulace proudění vzduchu v kabině automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Technika prostředí
Comittee
doc. Ing. Jaroslav Katolický, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Miroslav Jícha, CSc. (místopředseda) prof. Ing. František Kavička, CSc. (člen) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) doc. Ing. Eva Janotková, CSc. (člen) Ing. Stanislav Patočka, Ph.D. (člen) Bc. Ing. Jan Fišer, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2018-06-13
Defence
Zodpovězeny dotazy oponenta DP. Doc. Katolický se dotázal jak byl proveden test nezávislosti výpočetní sítě a v čem spočívala uváděná optimalizace výpočetní sítě. Doc. Katolický se dále zeptal jak bylo nastaveno řešení proudění v přístěnné oblasti. Prof. Jícha se dotázal na typ okrajových podmínek, použitých na vnějším povrchu karosérie. Doc. Katolický se zeptal na hustotu sítě při řešení přenosu tepla zářením pomocí Surface to Surface modelu.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO