Aplikace rychlostní sondy se žhavenými drátky při měření rychlostního pole za automobilovou vyústkou
Application of an anemometric hot-wire probe to the measurement of a velocity field downstream of an automotive ventilation outlet
Author
Advisor
Lízal, FrantišekReferee
Tuhovčák, JánGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá výzkumem proudění před benchmarkovou automobilní vyústkou. Pomocí termoanemometrie bylo detailně změřeno rychlostní pole v prostoru před vyústkou a vypočtena intenzita turbulence. Byla také provedena numerická simulace proudění vzduchu z vyústky pomocí programu STAR-CCM+. Dále byl zkoumán vliv okolních ploch simulujícími reálné prostředí automobilu na proudění vzduchu z vyústky. Diplomová práce obsahuje výpočet nejistot měření. Smyslem práce je získání komplexních dat o rychlostním poli a jejich následné využití k validaci numerických simulací. This diploma thesis deals with the research of the flow in front of the benchmark automotive vent. Using thermoanemometry, the velocity field in the area in front of the vent was measured in detail and the intensity of the turbulence was calculated. Computational fluid dynamics of the air flow from the vent was also performed using the STAR-CCM + program. In addition, the influence of the surrounding surfaces simulating the real environment of the automobile on the air flow from the vent was investigated. The diploma thesis contains the calculation of measurement uncertainty. The purpose of this thesis is to obtain complex data on the velocity field and to use them for validation of Computational fluid dynamics.
Keywords
Termoanemometrie, CTA, drátková sonda, rychlostní pole, automobilní vyústka, numerická simulace, Reynolds-averager Navier–Stokes, Large Eddy Simulation, Hot Wire Anemometry, CTA, wire probe, velocity field, automotive vent, Computational fluid dynamics, Reynolds-averager Navier–Stokes, Large Eddy SimulationLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Technika prostředíComposition of Committee
doc. Ing. Jaroslav Katolický, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Miroslav Jícha, CSc. (místopředseda) prof. Ing. František Kavička, CSc. (člen) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) doc. Ing. Eva Janotková, CSc. (člen) Ing. Stanislav Patočka, Ph.D. (člen) Bc. Ing. Jan Fišer, Ph.D. (člen)Date of defence
2018-06-14Process of defence
Zodpovězeny dotazy oponenta DP. Prof. Pavelek se dotázal na způsob stanovení referenční teploty při provedených CTA měřeních. Doc. Katolický se dotázal, zda bylo provedeno porovnání rychlostních profilů před výustkou. Ing. Fišer se dotázal jak velikost výpočtové sítě ovlivňuje použití metody LES.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/82413Source
ŠÍP, J. Aplikace rychlostní sondy se žhavenými drátky při měření rychlostního pole za automobilovou vyústkou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.Collections
- 2018 [485]