Využití karbonové pleteniny při konstrukci pružných prvků zadní stavby horského kola

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Cieľom práce je návrh karbónového pružného prvku v mechanizme odpruženia zadného kolesa horského bicykla. Pružný prvok bude nahrádzať rotačnú väzbu a svojou deformáciou bude umožňovať pohyb mechanizmu odpruženia zadného kolesa. Na počiatku sa práca zaoberá teoretickým úvodom do problematiky geometrie bicykla, typov mechanizmov odpruženia zadného kolesa a ich charakteristikám. Neskôr sa práca venuje kompozitným materiálom vo všeobecnosti, tiež sa venuje metódam výroby kompozitných cyklistických rámov a zaoberá sa aj mechanike kompozitov. Ďalej sa práca zameriava na rešeršnú štúdiu už existujúcich rámov využívajúcich pružný prvok v mechanizme odpruženia zadného kolesa. Ku koncu sa práca zameriava na vlastný návrh celoodpruženého bicykla s využitím pružného prvku, zdôvodňuje dané voľby pri voľbe nahrádzaného mechanizmu odpruženia a tiež zdôvodňuje jednotlivé zjednodušujúce predpoklady a ich vplyv na riešenie. Daný pružný prvok je analyzovaný z hľadiska deformácií a napätí v softwary Ansys. Na záver sú uvedené výsledky analýzy a odporučenia.
The aim of the thesis is to design a carbon elastic element in the suspension mechanism of the rear wheel of a mountain bike. The elastic element will replace the rotary link and its deformation will allow movement of the rear wheel suspension mechanism. At the beginning, the thesis deals with the theoretical introduction to bicycle geometry, types of rear wheel suspension mechanisms and their characteristics. Later on, the work is devoted to composite materials in general, and it also deals with methods of manufacturing a composite bicycle frame and deals with the mechanics of composites. Further, the thesis is focused on the research of already existing frames utilizing the flexible element in the suspension mechanism of the rear wheel. Finally, the work focuses on the design of a full-suspension bicycle using a flexible element, justifies the choice of the replaced suspension mechanism and also justifies the individual simplifying assumptions and their impact on the solution. The elastic element is analyzed for deformations and stresses in the Ansys software. Finally, the results of the analysis and recommendations are presented.
Description
Citation
LINDA, J. Využití karbonové pleteniny při konstrukci pružných prvků zadní stavby horského kola [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
Ing. Lubomír Junek, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jana Horníková, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. Jiří Burša, Ph.D. (člen) doc. Ing. Tomáš Návrat, Ph.D. (člen) doc. Ing. Stanislav Věchet, Ph.D. (člen) doc. Ing. Vladimír Fuis, Ph.D. (člen) Ing. Lubomír Houfek, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2018-06-13
Defence
Posluchač prezentoval komisi svou bakalářskou práci a následně odpověděl na otázky oponenta a další otázky členů komise. Jaké bylo použito kritérium pro hodnocení únosnosti kompozitu? Byly uvažovány i jiné zatěžující stavy než ohyb?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO