Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí

Abstract
Předmětem bakalářské práce byla obnova nádraží v Ústí nad Orlicí. Náplní byla Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provedení stavby podle architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG34- Ateliér architektonické tvorby v zimním semestru. Stavba se nachází na okraji města Ústí nad Orlicí, nedaleko obce Kerhatic. V blízkosti protéká Tichá Orlice a na severní straně od budovy se terén zvedá do strmého zalesněného kopce. Stanice vznikla roku 1874. Z prostorových důvodů byla budova umístěna mezi dvě skupiny kolejí. Momentální přístup k budově je možný pouze podchody nebo po příjezdové komunikaci pro hasiče z ulice Nádražní. Vzhledem k výstavbě nové nádražní budovy, podchodů k nástupištím a jejich opravě, došlo k vyřazení funkce staré nádražní budovy, kterou chtěly České dráhy zbourat, budovu se však podařilo zachránit a byla vyhlášena kulturní památkou. Hlavní myšlenkou bylo navrhnout vhodné řešení pro využití staré budovy a zachovat její původní vzhled z doby výstavby roku 1874. Znovu zavedení restaurace v jednopodlažním objektu. Vytvoření bytových prostorů pro správce budovy, zajištění přechodného bydlení pro cestovatele, umístění zajímavostí o historii budovy a napojení budovy na naučnou stezku, případné multifunkční prostory například pro workshop, kanceláře a malý obchod. Dále se také počítá s nájemními prostory pro kadeřnictví a kosmetiku. Zadáním bylo také řešení prostoru vedle objektu, který není udržován. Proto zde byla navržena parková úprava, která slouží cestujícím jako odpočinková zóna, pro děti jako zábava. Úprava je abstrakcí zvukové křivky jedoucího vlaku.
The subject of the Bachelor Thesis was the reconstruction of the railway station in Ústí nad Orlicí. The content of the thesis was the Documentation for Building Permits and Documentation for Building Construction, based on the architectural study, which was created in the subject AG34-Atelier of Architectural Design in the winter semester. The building is situated on the outskirts of the town of Ústí nad Orlicí, near the village Kerhatice. Tichá Orlice flows nearby, and on the northern side of the building the terrain rises into a wooded hill. The station was built in 1874. Because of spatial reasons the building was placed between two groups of tracks. At the moment the only access to the building is by underpasses or by access roads for firemen from Nádražní street. Because of the construction of the new railway station, underpasses to platforms and their repairs, the old railway station was decommissioned, but the building was saved and declared as a cultural monument. The main idea was to design an appropriate solution for the using of the old building and preserve its original appearance from the time of construction in 1874. Restore the restaurant in a single-storey building. Create residential areas for the building manager, provide temporary accommodation for travelers, locate interesting historical information about the building and linking the building to the educational trail, possible multifunctional spaces such as workshops, offices and a small shop. Also rental spaces for hairdressers and cosmetics are also available. The assignment was also a space solution next to the object that is not being maintained. Therefore, a park layout was designed which serves passengers as a relaxation zone, for children for fun. The layout is an abstraction of the sound curve of a going train.
Description
Citation
VELEŠÍKOVÁ, K. Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2018.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Architektura pozemních staveb
Comittee
Date of acceptance
2018-06-05
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO