Hodnocení zkušebního úseku na technologii podbíjení
Evaluation of Tamping Method Trial Test Section

Author
Advisor
Svoboda, RichardReferee
Bombera, Ing JanGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalářská práce se zabývá vyhodnocením vlivu upravené technologie podbíjení na kvalitu geometrických parametrů koleje. Na zřízeném zkušebním úseku, který se nachází na dvoukolejné trati Břeclav – Přerov u obce Rohatec, byla použita na jedné koleji standardní technologie podbíjení a na druhé upravená. Úprava spočívá ve větším počtu záběrů podbíjecích pěchů, tím vznikne pod pražcem větší zpevněná plocha štěrkového lože. Cílem práce je zjistit zda upravenou technologií dosáhneme pomalejšího rozpadu geometrických parametrů koleje a tím prodloužení doby mezi nutnými opravami. The bachelor thesis deals with the evaluation of the influence of the modified tamping technology on the quality of the track geometry parameters. On the established test section, which is located on the doble-track line Břeclav - Přerov near the Rohatec village, a standard tamping technology was used on one track and the other modified. The adjustment consists in a larger number of tamping footprints, resulting in a larger reinforced surface of the sleeper bed beneath the sleeper. The aim of the thesis is to find out whether the modified technology will achieve a slower breakdown of the track geometry parameters and thus extend the time between the necessary repairs.
Keywords
Geometrické parametry koleje, podbíjení koleje, nivelace, zkušební úsek., Track geometry parameters, plain line tamping, levelling, test track.Language
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
Date of defence
2018-06-13Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/84842Source
TINKA, M. Hodnocení zkušebního úseku na technologii podbíjení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2018.Collections
- 2018 [781]