Vývoj laserem svařeného Common-Railu s radiálně připojeným snímačem tlaku (RPS)
Development of Laser Welded Common Rail with Radial Connected Pressure Sensor (RPS)
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá vývojem laserem svařeného common railu s radiálně připojeným snímačem tlaku RPS. Tento nový koncept požadovaný od firmy Bosch Diesel s.r.o. Jihlava by měl být jednodušeji modifikovatelný, a měl by být snadněji zabudovatelný do motorového prostoru. V této diplomové práci jsem navrhl několik konceptů, které jsem dále analyzoval, ověřoval v příslušných softwarech, vyvíjel, a nakonec jsem zúžil výběr na jedno nejvhodnější řešení, které jsem doporučil a obhájil v závěru. This dissertation deals with a development of a laser welded common rail with a radially attached RPS sensor of pressure. The new concept required by Bosch Diesel s.r.o. Jihlava should be more modifiable and it should be easily integrated with the engine compartment. In this dissertation I suggested a number of concepts that I further analysed, verified in appropriate software, developed, and finally narrowed the selection down to the most suitable solution, which is recommended and justified in the conclusion.
Keywords
Laserem svařovaný rail, RPS senzor, sensor tlaku, common rail system, Bosch Diesel, radiálně připojený senzor, vznětový motor, Bite Edge koncept, Laser welded rail, RPS sensor, pressure sensor, common rail system, Bosch Diesel, radially attached sensor, diesel engine, Bite Edge conceptLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) Ing. Karel Štěpánek (člen) prof. Ing. František Havlíček, CSc. (člen)Date of defence
2012-06-12Process of defence
V průběhu obhajoby student seznámil komisi s obsahem a závěry své práce. V návaznosti na to zodpověděl otázky oponenta a následující otázky členů zkušební komise: 1. Jaká je činnost senzoru RPS při odstavení dodávky paliva? 2. Proč jsou tak vysoké hodnoty tlaku ve vysokotlaké části systému Common Rail.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/8977http://hdl.handle.net/11012/205157
Source
ŠANTAVÝ, I. Vývoj laserem svařeného Common-Railu s radiálně připojeným snímačem tlaku (RPS) [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.Collections
- 2012 [449]