Marketingový výzkum u spotřebitele

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá marketingovým výzkumem, konkrétně analýzou spokojenosti zákazníků pro supermarket Albert na Masarykově náměstí v Jihlavě. V první části této práce jsou shrnuty teoretické poznatky týkající se daného tématu, ohledně procesu marketingového výzkumu, nákupního chování a spokojenosti zákazníka. V praktické části, na základě zjištěných a vyhodnocených informací získaných z výzkumu, je navrženo doporučení, které by mělo zvýšit úroveň spokojenosti současných i budoucích zákazníků a zlepšit konkurenceschopnost firmy na trhu.
This masters´s thesis deals with the marketing research and customer satisfaction analysis, which have been focused specifically Albert supermarket, located in Masarykově Square in Jihlava. The first part of this work summarizes the theoretical knowledge, such as the processes of marketing research, purchasing behavior and how to measure customer satisfaction. The second part is the practical part of the study, which examines the assessment of information obtained through the research, as well as recommendations. These should enhance the satisfaction levels of the existing and future customers and further improve the competitiveness of this business operation in its market sector.
Description
Citation
NAKANO, A. Marketingový výzkum u spotřebitele [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2012.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Řízení a ekonomika podniku
Comittee
prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA (předseda) doc. Ing. Eva Lajtkepová, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. et Ing. Fabian Khateb, Ph.D. et Ph.D. (člen) RNDr. Zuzana Chvátalová, Ph.D. (člen) Ing. Libor Chadima (člen)
Date of acceptance
2012-06-13
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO