Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji
Market Analysis and Competition on the Soft Drinks Market
Abstract
Diplomová práce na téma „Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji“ popisuje současnou situaci na trhu, jeho strukturu se zaměřením na stávající konkurenci, klade důraz na vyhodnocení strategie uplatňované nejsilnějším subjektem na trhu, zkoumá a popisuje distribuční cesty a analyzuje poptávku po výrobcích včetně odhadu jejího vývoje do budoucna. Tato práce zohledňuje teoretická východiska jako jsou obecné analýzy sloužící pro přípravu tržních studií, orientované na oborové i obecné okolí firmy i na její vlastní fungování a vychází z definic konkurenčních strategií M.E. Portera. Dále se zabývá zdroji dat a metody jejich zpracování, včetně jejich sběru, třídění, členění a následném vyhodnocení. Diplomová práce je návodem jak postupovat při tržních analýzách a rozhodování o vstupu firmy na trh a mimo jiné odpovídá na otázky týkající se aktuální situace na trhu a subjektech na něm působícím. The master’s thesis on the topic “Market analysis and competition on the soft drinks market” describes current situation on the market, its structure with the focus on existing competition, it put the accent on the evaluation of the strategy applied by the strongest undertaking on the market, examines a describes distribution channels and analyse the market demand for products including its estimation of the trend in the future. This thesis results from theoretical resources as are general analysis used for the purpose of the market studies oriented on business sector as well as common environment and its own functioning and the thesis is based on the competitive strategy defined by M.E. Porter. Further the thesis is dealing with data resources and methods of data handling, including data collection, classification, segmentation and its following evaluation. Master´s thesis is the guideline for the market analysis and decisions concerning entering new markets and among others gives the answers to the questions concerned the actual situation on the market and subjects that are operation on the market.
Keywords
Analýza oborového okolí, analýza obecného okolí, analýza trhu, diferenciace, distribuční cesty, geografický trh, konkurence na trhu, konkurenční strategie, matice růstu a podílu, prvenství v celkových nákladech, sběr dat, soustředění pozornosti, SWOT analýza, vyhodnocení dat, vymezení trhu, výrobkový trh, vývoj trhu, vývoj poptávky., Analyse of business sector, analyses of common environment, market analyses, differentiation, distribution channels, geographic market, competition on the market, competitive strategy, portfolio based on market growth and market share, cost leadership, data collection, focus, SWOT analyses, evaluation of data, market definition, product market, market trends, trend of demand.Language
čeština (Czech)Study brunch
Řízení a ekonomika podnikuComposition of Committee
Ing. Jaroslav Geršl (předseda) prof. Ing. Petr Němeček, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Alena Kocmanová, Ph.D. (člen) Ing. Ivana Groligová, CSc. (člen) Ing. Václav Zeman (člen)Date of defence
2009-06-08Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/9364Source
ZHÁŇALOVÁ, L. Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2009.Collections
- 2009 [457]
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Analýza event marketingu studentské organizace
Ježková, MartinaTato diplomová práce se zabývá analýzou marketingové komunikace neziskové organizace se zaměřením na pořádání eventů a s tím související event marketing. Cílem analýzy je připravit podklady pro vytvoření a realizaci nového ... -
Využití marketingových analýz při posouzení proveditelnosti stavebního projektu
Lhota, JiříTato práce je zaměřená na aplikování marketingových analýz při posuzování stavebního projektu z investorského hlediska. Cílem této práce je aplikovat vybrané marketingové analýzy na konkrétním případě z praxe a ukázat ... -
Návrh marketingové strategie
Štrbáková, ZuzanaCílem mé diplomové práce je provést analýzu povědomí o subjektech, fungujících na realitním trhu na Břeclavsku a analýzu realitní kanceláře Schmidt. Tato analýza bude zaměřená na její vnitřní a vnější prostředí, především ...