• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2009
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2009
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji

Market Analysis and Competition on the Soft Drinks Market

Thumbnail
View/Open
review_20552.html (3.785Kb)
final-thesis.pdf (450.5Kb)
Author
Zháňalová, Lucie
Advisor
Sládková, Jitka
Referee
JUDr. Michal Petr, Ph.D., ředitel Sekce legislativy a mezinárodních záležitostí, ÚOHS
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce na téma „Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji“ popisuje současnou situaci na trhu, jeho strukturu se zaměřením na stávající konkurenci, klade důraz na vyhodnocení strategie uplatňované nejsilnějším subjektem na trhu, zkoumá a popisuje distribuční cesty a analyzuje poptávku po výrobcích včetně odhadu jejího vývoje do budoucna. Tato práce zohledňuje teoretická východiska jako jsou obecné analýzy sloužící pro přípravu tržních studií, orientované na oborové i obecné okolí firmy i na její vlastní fungování a vychází z definic konkurenčních strategií M.E. Portera. Dále se zabývá zdroji dat a metody jejich zpracování, včetně jejich sběru, třídění, členění a následném vyhodnocení. Diplomová práce je návodem jak postupovat při tržních analýzách a rozhodování o vstupu firmy na trh a mimo jiné odpovídá na otázky týkající se aktuální situace na trhu a subjektech na něm působícím.
 
The master’s thesis on the topic “Market analysis and competition on the soft drinks market” describes current situation on the market, its structure with the focus on existing competition, it put the accent on the evaluation of the strategy applied by the strongest undertaking on the market, examines a describes distribution channels and analyse the market demand for products including its estimation of the trend in the future. This thesis results from theoretical resources as are general analysis used for the purpose of the market studies oriented on business sector as well as common environment and its own functioning and the thesis is based on the competitive strategy defined by M.E. Porter. Further the thesis is dealing with data resources and methods of data handling, including data collection, classification, segmentation and its following evaluation. Master´s thesis is the guideline for the market analysis and decisions concerning entering new markets and among others gives the answers to the questions concerned the actual situation on the market and subjects that are operation on the market.
 
Keywords
Analýza oborového okolí, analýza obecného okolí, analýza trhu, diferenciace, distribuční cesty, geografický trh, konkurence na trhu, konkurenční strategie, matice růstu a podílu, prvenství v celkových nákladech, sběr dat, soustředění pozornosti, SWOT analýza, vyhodnocení dat, vymezení trhu, výrobkový trh, vývoj trhu, vývoj poptávky., Analyse of business sector, analyses of common environment, market analyses, differentiation, distribution channels, geographic market, competition on the market, competitive strategy, portfolio based on market growth and market share, cost leadership, data collection, focus, SWOT analyses, evaluation of data, market definition, product market, market trends, trend of demand.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Řízení a ekonomika podniku
Composition of Committee
Ing. Jaroslav Geršl (předseda) prof. Ing. Petr Němeček, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Alena Kocmanová, Ph.D. (člen) Ing. Ivana Groligová, CSc. (člen) Ing. Václav Zeman (člen)
Date of defence
2009-06-08
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/9364
Source
ZHÁŇALOVÁ, L. Analýza trhu a konkurence s nealkoholickými nápoji [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2009.
Collections
  • 2009 [457]
Citace PRO

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Analýza event marketingu studentské organizace 

    Ježková, Martina
    Tato diplomová práce se zabývá analýzou marketingové komunikace neziskové organizace se zaměřením na pořádání eventů a s tím související event marketing. Cílem analýzy je připravit podklady pro vytvoření a realizaci nového ...
  • Využití marketingových analýz při posouzení proveditelnosti stavebního projektu 

    Lhota, Jiří
    Tato práce je zaměřená na aplikování marketingových analýz při posuzování stavebního projektu z investorského hlediska. Cílem této práce je aplikovat vybrané marketingové analýzy na konkrétním případě z praxe a ukázat ...
  • Návrh marketingové strategie 

    Štrbáková, Zuzana
    Cílem mé diplomové práce je provést analýzu povědomí o subjektech, fungujících na realitním trhu na Břeclavsku a analýzu realitní kanceláře Schmidt. Tato analýza bude zaměřená na její vnitřní a vnější prostředí, především ...

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV