• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • русский 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2009
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2009
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ideální oběhy spalovacích motorů

Ideal cycles of internal combustion engines

Thumbnail
Открыть
final-thesis.pdf (1004.Kb)
review_19215.html (10.64Kb)
Автор
Marušák, Ondřej
Advisor
Štětina, Josef
Referee
Jedelský, Jan
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
V bakalářské práci jsou uvedeny základní termodynamické oběhy a jejich vlastnosti. Z těchto oběhů jsou dále ukázány ideální oběhy zážehového a vznětového motoru, na kterých vyšetřujeme termickou účinnost v závislosti na změně jejich charakteristických parametrů. Výsledky jsou zaznamenány v tabulkách a diagramech. U každého z motorů je také tabulka s nejběžnějšími hodnotami kompresního poměru, konečného kompresního tlaku, konečné kompresní teploty a nejvyššího spalovacího tlaku. Na závěr jsme porovnali termickou účinnost těchto dvou oběhů v T-s diagramech.
 
The thesis set out the basic thermodynamic circulation and their properties. For these orbits are shown ideal cycles gas engine and diesel engine, in which investigating thermal efficiency depending on the change in their characteristic parameters. The results are reported in tables and diagrams. For each of the engines is also a table with most values the compression ratio, the final compression pressure, the final compression temperature and maximum combustion pressure. Finally, we compare the thermal efficiency of the two orbits in the T-s diagrams.
 
Keywords
Termická účinnost, tepelné oběhy, dodané teplo, odevzdané teplo, využití energie, kompresní poměr, pracovní látka, diagram oběhů, spalování, Thermal efficiency, thermal circulation, supplied heat, cast heat, energy use, compression ratio, the working substance, diagram of circulation, combustion
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Strojní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) prof. Ing. František Kavička, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Kratochvíl, CSc. (člen) doc. Ing. Michal Jaroš, Dr. (člen) Ing. Vladimír Krejčí, Ph.D. (člen)
Date of defence
2009-06-16
Process of defence
Jaký je u skutečného oběhu termodynamický děj? Jak je možné získání skutečného diagramu? Na jakém místě se otvírá výfukový ventil? Jaký má vliv přeplňování na termickou účinnost?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/10691
Source
MARUŠÁK, O. Ideální oběhy spalovacích motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Collections
  • 2009 [579]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

ВойтиРегистрация

Статистика

Просмотр статистики использования

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV