Jízdní asistent pro osobní automobily
Drive assistant

Author
Advisor
Pavlík, MichalReferee
Bajer, ArnoštGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Jízdní asistent je zařízení určené pro sportovní vozidla, která nejsou vybavena dostatečným počtem ukazatelů stavu jednotlivých částí pohonného ústrojí. Jedná se především o tlaky, teploty, napětí a další veličiny. Stavové hodnoty jsou na displeji zobrazeny prostřednictvím dvou ručičkových ukazatelů. Ovládání zařízení probíhá přes dotykovou fólii. Zařízení je dále vybaveno čtyřmi ultrazvukovými čidly, která jsou použita pro parkovací asistent a varování před vozidlem v mrtvém úhlu. The drive assistant is a device designed for application in sportscars not provided with a sufficient amount of gauges showing the state of engine and drivetrain. These gauges usually show pressures, temperatures, voltage, and other quantities. The values are shown on a graphic display as two analog indicators. The states are selected using a touch panel. The device is equipped with four ultrasonic detectors, which are used for parking assist and warning against collision with a vehicle in blind angle.
Keywords
měření, tlak, teplota, napětí, stav paliva, Atmel, grafický displej, dotykový panel, ultrazvuková čidla, measurement, pressure, temperature, fuel amount, Atmel, graphics display, touch panel, ultrasonic detectorsLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Mikroelektronika a technologieComposition of Committee
prof. Ing. Vladislav Musil, CSc. (předseda) prof. Ing. Miroslav Husák, CSc. (místopředseda) Ing. Břetislav Mikel, Ph.D. (člen) doc. Ing. Arnošt Bajer, CSc. (člen) Ing. Michal Pavlík, Ph.D. (člen)Date of defence
2012-06-11Process of defence
Student seznámil státní zkušební komisi s cíly a řešením své bakalářské práce a zodpověděl otázky a připomínky oponenta a členů komise u obhajoby. Představeno bylo také realizované zařízení a praktická ukázka Položené otázky - oponent: Vzhledem k velkému počtu snímaných veličin by bylo možné výrazně zpřesnit upozornění na termín výměny oleje. Jak by se to dalo provést a které měřené veličiny by bylo vhodné k tomu využít? Jak by mohlo vypadat dílčí blokové schema pro toto řešení? Komise doplnila otázky na celkový souhrn měřených veličin. Dále byly diskutovány UZV senzory a jejich parametry. Dále bylo zařízení porovnáváno se sériově vyráběnými systémy.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/10835Source
TRÝSKA, T. Jízdní asistent pro osobní automobily [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2012.Collections
- 2012 [466]