Hnací ústrojí čtyřválcového vidlicového motoru
Powertrain of a V-four engine
Autor
Vedoucí práce
Drápal, LubomírOponent
Svída, DavidKlasifikace
CAltmetrics
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce se zaměřuje na návrh uspořádání hnacího ústrojí vidlicového čtyřválcového záže-hového motoru. Porovnává varianty uspořádání ojničních čepů, pořadí zapalování a úhlu ro-zevření válců z hlediska namáhání klikového hřídele a torzního kmitání. Součástí návrhu je i návrh vyvážení klikového hřídele. This thesis is focused to design of powertrain V-four gasoline engine. It compares crank-pins configuration, firing sequence and bank angle with a view of crankshaft stress and torsional vibration. The thesis also includes crankshaft balancing design.
Klíčová slova
vidlicový motor, vyvažování, klikový hřídel, torzní kmitání, pořadí zapalování, úhel rozevření válců, V-engine, balancing, crankshaft, torsion vibration, firing sequence, bank angleJazyk
čeština (Czech)Studijní obor
Automobilní a dopravní inženýrstvíSložení komise
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) prof. Ing. František Bauer, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (člen)Termín obhajoby
2010-06-16Průběh obhajoby
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájenaTrvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/11615Zdrojový dokument
PECKA, L. Hnací ústrojí čtyřválcového vidlicového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.Kolekce
- 2010 [481]