Hnací ústrojí čtyřválcového vidlicového motoru
Powertrain of a V-four engine
Автор
Advisor
Drápal, LubomírReferee
Svída, DavidGrade
CAltmetrics
Metadata
Показати повний опис матеріалуКороткий опис(реферат)
Tato práce se zaměřuje na návrh uspořádání hnacího ústrojí vidlicového čtyřválcového záže-hového motoru. Porovnává varianty uspořádání ojničních čepů, pořadí zapalování a úhlu ro-zevření válců z hlediska namáhání klikového hřídele a torzního kmitání. Součástí návrhu je i návrh vyvážení klikového hřídele. This thesis is focused to design of powertrain V-four gasoline engine. It compares crank-pins configuration, firing sequence and bank angle with a view of crankshaft stress and torsional vibration. The thesis also includes crankshaft balancing design.
Keywords
vidlicový motor, vyvažování, klikový hřídel, torzní kmitání, pořadí zapalování, úhel rozevření válců, V-engine, balancing, crankshaft, torsion vibration, firing sequence, bank angleLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) prof. Ing. František Bauer, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (člen)Date of defence
2010-06-16Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaSource
PECKA, L. Hnací ústrojí čtyřválcového vidlicového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.Collections
- 2010 [481]