• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2012
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2012
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Čtyřdobý jednoválcový motor závodního motocyklu třídy MX1

Four-stroke single cylinder engine of racing motorcycle for MX1 class

Thumbnail
View/Open
appendix-1.rar (12.54Mb)
final-thesis.pdf (4.464Mb)
review_50285.html (7.994Kb)
Author
Kučera, Michal
Advisor
Drápal, Lubomír
Referee
Svída, David
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce popisuje konstrukční návrh čtyřdobého jednoválcového závodního motocyklu o zdvihovém objemu 450 cm3. Na úvod je popsáno konstrukční řešení motorů některých motocyklů třídy MX1 a základní parametry konstruovaného motor. Dále následuje porovnání konstrukce částí klikového mechanizmu vyhovujícího pevnostnímu výpočtu s částmi vyhovujícími konstrukci soudobých závodních motorů. V další části je popsána konstrukce rozvodového mechanizmu, vyvažovacího hřídele, hlavy válce, válce motoru, umístění hřídelů převodovky, klikové skříně a mazací a chladící soustavy.
 
This thesis describes the design of single-cylinder four-stroke racing motorcycle with a displacement of 450 cm3. The introduction describes the MX1 class motorcycle engines design and basic parameters of the designed engine. This is followed by comparing construction of crank mechanism parts meeting strength calculations with components of contemporary racing engines. The next section describes the design of the timing mechanism, balance shaft, cylinder head, engine cylinder, gearbox shaft location and crankcase lubrication and cooling system.
 
Keywords
konstrukce motoru, závodní motor, MX1, jednoválcový motor, čtyřdobý motor, engine design, racing engine, MX1, single cylinder engine, four-stroke engine
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen)
Date of defence
2012-06-15
Process of defence
Diplomant seznámil komisi s průběhem řešení a výsledky své diplomové práce, zodpověděl otázky oponenta a v rámci rozpravy k diplomové práci zodpověděl následující dotazy zkušební komise¨ 1. Jak byla prováděna redukce ojnice motoru?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/12182
Source
KUČERA, M. Čtyřdobý jednoválcový motor závodního motocyklu třídy MX1 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.
Collections
  • 2012 [430]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV