• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2009
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2009
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh techologie výroby plechového dílce karoserie automobilu

Proposal technology of production scheet-metal part of car body

Thumbnail
View/Open
appendix-1.7z (774.7Kb)
final-thesis.pdf (6.430Mb)
review_20348.html (6.327Kb)
Author
Sviták, Martin
Advisor
Žák, Ladislav
Referee
Špaček, Jindřich
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na problematiku tažení nerotačních součástí z plechu.. Zadaný dílec z materiálu DC04 (dle ČSN 11 305) tvoří konstrukční prvek karoserie automobilu. Je vyráběn v roční produkci 10 tis. kusů. Poznatky uváděné v literární studii jsou následně využity při konstrukci nástrojů, které by měly zajistit zhotovení výlisku v požadované kvalitě. Pro výrobu součásti jsou navrženy tři technologické postupy. Technicko-ekonomický rozbor identifikuje optimální variantu pro zajištění dané roční produkce. Diplomová práce taktéž obsahuje komplexní posudek zpracovávaného materiálu z hlediska tvařitelnosti. Souhrnný vliv konstrukčních, materiálových a technologických parametrů tvářecího procesu je ověřen počítačovou simulací.
 
The Master’s Thesis is focused on stamping of sheet metal parts. The analyzed part is a structural part of an automobile body. The part is made of DC04 (cold rolled mild steel) material. The annual pruduction volume is 10.000 pieces. Theoretical background research is a knowledge base for design of tooling that can produce parts which meet quality requirements. There are three technological processes proposed in the Thesis. An economic analysis identifies the optimal technological process for the production volume. The thesis contains a complex analysis that confirmes material formability. Computer simulation verifies the part design, material and technological parameters of the forming process.
 
Keywords
tažení, výlisek, karoserie automobilu, simulace tvářecího procesu, Stamping, Car body (Body-in-white), Forming process simulation
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Strojírenská technologie
Composition of Committee
prof. Ing. Radko Samek, CSc. (předseda) prof. Ing. Milan Forejt, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Lidmila, CSc. (člen) doc. Ing. Ladislav Daněk, CSc. (člen) Ing. Jiří Tomášek, CSc. (člen) Ing. Jan Leimberger, CSc. (člen) prof. Ing. Stanislav Věchet, CSc. (člen)
Date of defence
2009-06-22
Process of defence
Posluchač seznámil komisi s náplní jeho diplomové práce. Dotazy kladené oponentem byly zodpovězeny. Otázky: Vysvětlete, proč jste použil ve výkresech pouze 3D pohledy? O jaký cementit se jedná u použitého materiálu vyráběné součásti? Co znamená pojem "lisovatelnost", podle čeho se posuzovala?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/13688
Source
SVITÁK, M. Návrh techologie výroby plechového dílce karoserie automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Collections
  • 2009 [436]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV