Simulace silového zatížení rozváděcího VNT mechanismu turbodmychadla
Turbocharger Regulating VNT Mechanism Load Simulation
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá přeplňováním turbodmychadly se zaměřením na způsoby jejich regulace. Cílem práce je sestrojení CFD simulace pro turbodmychadlo s rozváděcím VNT mechanismem při daných polohách. Simulace vychází z modelu turbodmychadla Garrett od společnosti Honeywell, pro které bylo zrealizováno měření. Ze simulace jsou následně vyhodnoceny momenty působící na statorové lopatky VNT mechanismu turbodmychadla. V závěru jsou zmíněny možnosti pro zpřesnění výsledků. This diploma thesis deals with turbochargers with a focus on the ways of their regulation. The main subject is to design CFD simulation for a turbocharger with VNT mechanism at specific positions. Simulation is based on the turbocharger Garrett by Honeywell, for which measurement was realized. Finally torques acting on the vanes are evaluated from the simulation. The means of results improvement are considered at the end of the thesis.
Keywords
Turbodmychadlo, VNT mechanismus, lopatka, CFD, proudění., Turbocharger, VNT mechanism, vane, CFD, flow.Language
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) prof. Ing. František Bauer, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) prof. RNDr. Ing. Josef Nevrlý, CSc. (člen) doc. RNDr. Karel Pellant, CSc. (člen) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (člen)Date of defence
2010-06-16Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/14784Source
CETKOVSKÝ, M. Simulace silového zatížení rozváděcího VNT mechanismu turbodmychadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.Collections
- 2010 [483]