Řízení výkonu spalovacích motorů
Power control of combustion engines
Author
Advisor
Zháňal, LuborReferee
Beran, MartinGrade
BAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Náplní této diplomové práce je porovnání různých způsobů řízení výkonu vznětových a zážehových spalovacích motorů z hlediska ekonomicko-ekologických parametrů, vlivu na chod motoru a vibrace. V práci jsou uvedeny základní druhy regulace výkonu, jejich princip, výhody a nevýhody. V závěru práce jsou uvedeny a popsány srovnávací simulace vytvořené s využitím multi-body systému. Výpočty parametrů a simulace byly voleny tak, aby se výsledné hodnoty co nejvíce blížily hodnotám reálným. The main subject of this dissertation is a comparison between different methods of controlling the output in compression and spark ignition engines in light of economic- ecological parameters, effects on engine functioning as well as vibrations. Main types of power control, their principle, advantages and disadvantages are presented in the text. There are several comparative simulations described and presented at the end of this work that were created by using a multi-body system. Calculation of parameters and simulations were selected to approximate resulting values to real values as much as possible.
Keywords
Výkon, regulace, motor, torzní kmitání, klikový hřídel, simulace., Output, regulation, engine, torsional vibration, crankshaft, simulation.Language
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Eduard Malenovský, DrSc. (člen) doc. Ing. Miroslav Suchánek, CSc. (člen) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen)Date of defence
2010-06-17Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/15049Source
SLAVÍK, T. Řízení výkonu spalovacích motorů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.Collections
- 2010 [483]