• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2010
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2010
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Deformačně napěťová analýza rázem zatížené přední části automobilu.

Strain and stress analysis of the car front part under impact loading.

Thumbnail
View/Open
appendix-1.pdf (10.81Mb)
final-thesis.pdf (7.109Mb)
review_28347.html (6.838Kb)
Author
Hrubý, Jaroslav
Advisor
Vrbka, Jan
Referee
Vémola, Aleš
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovou analýzou deformace a napětí rázem zatížené přední části automobilu Škoda Octavia II. generace využitím explicitního přístupu metody konečných prvků (MKP). Cílem této práce je posouzení odolnosti přední části vozu při tomto rázovém namáhání a porovnání dat, které byly získány z počítačové simulace nárazu vozidla s pevnou nepoddajnou bariérou, s přístupy využívaným ve vědní disciplíně s názvem Soudní inženýrství. Porovnání počítačové simulace nárazu vozidla s tuhou bariérou bude provedeno s korelační metodou a metodou tzv. energetického rastru.
 
This work deals with the stress and strain analysis of the car front part of Škoda Octavia II. generation under impact loading using an explicit formulation of finite element method (FEM). The aim of this work is examination of resistance of the car front part under this impact loading and comparison of the data, which were get out of the FEM simulation of the car impact on the rigid wall with methods, which are used in forensic engineering. The comparison of the FEM simulation of the car impact on the rigid wall will be provided with the correlation method and with the method of energetic grid.
 
Keywords
Deformace, Napětí, Rychlost, Explicitní řešič, Metoda konečných prvků, Vozidlo, Strain, Stress, Velocity, Explicit solver, Finite element method, Vehicle
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Inženýrská mechanika a biomechanika
Composition of Committee
prof. Ing. Josef Rosenberg, DrSc. (předseda) Ing. Milan Roučka, CSc. (místopředseda) prof. Ing. Přemysl Janíček, DrSc. (člen) doc. Ing. Miloš Vlk, CSc. (člen) prof. Ing. Eduard Malenovský, DrSc. (člen) prof. RNDr. Ing. Jan Vrbka, DrSc., dr. h. c. (člen) prof. Ing. Jindřich Petruška, CSc. (člen) Ing. David Zalaba (člen)
Date of defence
2010-06-15
Process of defence
Diplomant seznámil všechny členy komise během cca 17 min. se svojí diplomovou prací a poté odpovídal na otázky oponenta, školitele a dalších členů komise. Diplomant nestihl prezentovat celou připravenou obhajobu, poté reagoval na doplňující otázky zkoušející komise.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/15052
Source
HRUBÝ, J. Deformačně napěťová analýza rázem zatížené přední části automobilu. [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Collections
  • 2010 [483]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV