• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2010
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2010
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Optimalizace sacího potrubí zážehového motoru

Optimalization of Intake Manifold for SI Engine

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (4.369Mb)
review_26356.html (8.860Kb)
Author
Vávrovec, Jiří
Advisor
Svída, David
Referee
Beran, Martin
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh sacího traktu pro čtyřdobý motor rallyecrossové divize 1A. Pro zvýšení plnící účinnosti se zde využívá teorie rezonančního přeplňování, které je založeno na ladění délek sacího potrubí. Využívá se vlnového efektu. Jako pohonnou jednotku jsem si vybral čtyřválcový, vodou chlazený, atmosférický motor z vozu VW Polo 6N GTI. Návrh je vytvořen tak aby odpovídal regulím divize 1A.
 
This thesis focus with construction design intake manifold of four stroke engine rallyecross division 1A. For improvement observant come into operating here derive benefit from theory tuned supercharging, which is based on tuning longitudes sucking conduit. Derive benefit woolen effect. Driving unit is here used four cylinders, water-cooled, atmospheric combustion engine from car VW Polo 6N GTI. Design is created so, to answer condition division 1A.
 
Keywords
spalovací motor, rezonanční potrubí, sací kanál, sací trakt, sací ventil, sedlo ventilu, prouděni, CFD, combustion engine, resonance pipe, inlet port, inlet manifold, inlet valve, valve seat, flow, CFD
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrství
Composition of Committee
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) prof. Ing. Eduard Malenovský, DrSc. (člen) doc. Ing. Miroslav Suchánek, CSc. (člen) prof. Ing. Milan Pavelek, CSc. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen)
Date of defence
2010-06-16
Process of defence
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/15716
Source
VÁVROVEC, J. Optimalizace sacího potrubí zážehového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2010.
Collections
  • 2010 [481]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV