• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využití sociálních sítí v marketingové komunikaci vybrané společnosti

Utilization of Social Media in Marketing Communication of Selected Company

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (2.707Mb)
review_118238.html (7.332Kb)
Author
Dostálová, Jana
Advisor
Kaňovská, Lucie
Referee
Provazníková, Lenka
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá problematikou využití sociálních sítí v marketingové komunikaci vybrané společnosti. Cílem práce je analýza současné situace v této společnosti a následné vytvoření návrhu nového plánu marketingové komunikace v oblasti sociálních sítí. V teoretické části je shrnuta problematika marketingového a komunikačního mixu a dále pak marketingové komunikace v B2B prostředí. Analytická část práce obsahuje analýzu komunikačního mixu vybrané společnosti především pak rozbor obsahu sdíleného na sociálních sítích touto společností a jejími hlavními konkurenty. Závěrečnou část práce tvoří návrhy vycházející ze zjištěných nedostatků marketingové komunikace zvolené společnosti, zhodnocení přínosů provedených návrhů a finanční odhad jejich realizace.
 
Diploma thesis deals with utilization of social media in marketing communication of selected company. The goal of the thesis is to analyse current state of the situation in this company and consequent proposal of the new plan of marketing communication in field of social media. The teoretical part of the thesis is summarising the theory of the marketing and communication mix and also marketing communication in B2B environment. Analytical part of the thesis is dealing with analysis of the communication mix of selected company with particular effort to discuss of the content which is shared by this company and its main competitors in various social platforms The final part of the thesis is containing proposal of the new marketing communication strategy of the selected company based on the analysis of the current state. The potential benefits of the proposed strategy are discussed together with the analysis of its cost.
 
Keywords
Marketing, B2B, marketingová komunikace, sociální sítě, Marketing, B2B, marketing communication, social networks
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Podnikové finance a obchod
Composition of Committee
doc. Ing. Zuzana Dohnalová, Ph.D. (předseda) doc. Ing. František Bartes, CSc. (místopředseda) Ing. Jana Hornungová, Ph.D. (člen) Ing. et Ing. Pavel Juřica, Ph.D. (člen) Ing. Lucie Kaňovská, Ph.D. (člen)
Date of defence
2019-06-07
Process of defence
Otázky vedoucího: Otázka č. 1: odpovězeno Otázky oponenta: Otázka č. 1: odpovězeno Ing. et Ing. Pavel Juřica Ph.D. Pokud jste prováděla analýzu, dívala jste se na stávající zákazníky,bude dopad na Facebooku a Instagramu, cílíte na B2B nebo B2C? odpovězeno Zvažovala jste i jiné cesty, jak oslovit korporátní zákazníky? odpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/177944
Source
DOSTÁLOVÁ, J. Využití sociálních sítí v marketingové komunikaci vybrané společnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.
Collections
  • 2019 [349]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV