• čeština
    • English
  • English 
    • čeština
    • English
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh opatření na snížení zákaznických reklamací

Draft measures to reduce customer complaints

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (3.331Mb)
review_119513.html (9.951Kb)
Author
Charvátová, Petra
Advisor
Tyráček,, Petr
Referee
Strnad, Vlastimil
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá problematikou zákaznických reklamací předních světlometů ve firmě Automotive Lighting s. r. o. Cílem je zanalyzovat stav zákaznických reklamací za rok 2018 a pomocí Paretovy analýzy vyhodnotit největší zdroj neshod z pohledu typu reklamace. Práce se zaměřuje na řešení jednoho konkrétního typu reklamace. Klíčovou součástí práce je také zpracování procesní analýzy, vyhodnocení příčin vzniku reklamace a návrh nápravných opatření, která by daný problém eliminovala. Závěr práce obsahuje zhodnocení navržených nápravných opatření, a to i z ekonomického hlediska.
 
This diploma thesis deals with customer complaints of headlamps in Automotive Lighting s.r.o. The goal is to analyze the state of customer complaints for 2018 and to evaluate the biggest source of nonconformities in terms of the type of complaint based on Pareto analysis. The thesis focuses on solution of one particular type of complaint. The key part of the thesis is also the processing of the process analysis, the evaluation of the causes of the complaint and the draft of corrective measures that would eliminate the problem. The conclusion of the thesis contains evaluation of the proposed corrective measures, including from the economic point of view.
 
Keywords
Kvalita, reklamace, proces, řízení kvality, analýza, světlomet, příčina, Paretova analýza, procesní analýza, nápravné opatření, montážní linka, Ishikawa diagram., Quality, complaint, process, quality control, analysis, headlight, cause, Pareto analysis, process analysis, corrective measure, assembly line, Ishikawa diagram.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Řízení a ekonomika podniku
Composition of Committee
prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA (předseda) doc. Ing. Petr Suchánek, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Schüller, Ph.D. (člen) Ing. Karel Doubravský, Ph.D. (člen) Ing. Nina Bočková, Ph.D. (člen)
Date of defence
2019-06-06
Process of defence
Otázky vedoucího - Odpovězeno Otázky oponenta - Odpovězeno Otázky komise: prof.Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA Objasněte podstatu vady "Otisk prstů". Odpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/177993
Source
CHARVÁTOVÁ, P. Návrh opatření na snížení zákaznických reklamací [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.
Collections
  • 2019 [349]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV