• čeština
    • English
    • русский
  • русский 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2019
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta strojního inženýrství
  • 2019
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Studie příčného rychlostního pole v blízkosti rotujícího kola s uvažováním vlivu nucené konvekce kotoučové brzdy

Study of transverse velocity field in the vicinity of rotating wheel with assumption of forced convection of disc brake

Thumbnail
Открыть
final-thesis.pdf (3.745Mb)
review_117159.html (8.789Kb)
Автор
Regner, Dominik
Advisor
Štefan, David
Referee
Polanský, Jiří
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Tato diplomová práce se zabývá změnou rychlostního pole v oblasti kola osobního automobilu v důsledku lokální změny teploty způsobené konvekcí od kotoučové brzdy. Dále pak stanovením parametrů aplikovatelných na libovolný disk kola automobilu a studiem vlivu těchto parametrů na aerodynamické vlastnosti vozu a termodynamické vlastnosti kotoučové brzdy. Jedná se o výpočtovou práci provedenou v programu StarCCM+. V první části práce jsou popsány základní rovnice a postupy využité pro výpočetní modelování a poznatky v dané oblasti. V druhé části je ukázáno, jakým způsobem byly nastaveny parametry disků, vybrána geometrie a dále také popsán proces nastavení výpočetního řešiče. V závěrečné části jsou porovnány rychlostní pole pro izotermický a termodynamický model a diskutovány vlivy jednotlivých parametrů na rychlostní pole, koeficient aerodynamického odporu a pro výpočet s teplem také na vývoj teplot kotouče brzdy.
 
The master thesis deals with the influence of a local change of temperature due to advection from disc brake to axial velocity field close to the rotating wheel of a car. The second goal is to set parameters applicable to various wheel discs and study of the influence of these parameters to aerodynamical properties of car and thermodynamical properties of the disc brake. The thesis is numerically executed in StarCCM+. The first part focuses on theoretical background about the numerical solution and current status of research. There are described disc parameters, geometry input and solver settings in the second part. The final part deals with a comparison of velocity fields for isothermal and thermodynamical model and evaluates the influence of parameters to velocity field, aerodynamical drag and thermodynamical performance of the brake.
 
Keywords
Klíčová slova Externí aerodynamika vozu, CFD, rotující kola, kotoučová brzda, teplo, aerodynamický odpor, External road vehicle aerodynamics, CFD, Rotating wheels, Disc brake, Heat, Aerodynamic drag
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Fluidní inženýrství
Composition of Committee
prof. RNDr. Milada Kozubková, CSc. (předseda) prof. Ing. František Pochylý, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Zdeněk Florian, CSc. (člen) doc. Ing. Simona Fialová, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jaroslav Štigler, Ph.D. (člen) prof. Ing. Michal Varchola, CSc. (člen) Ing. Jindřich Veselý, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Zavadil (člen)
Date of defence
2019-06-10
Process of defence
Začátek prezentace 11:00, konec prezentace cca 11:16. Student aktivně odpověděl na otázky nepřítomného oponenta doc. Polanského. V rozpravě: prof. Kozubková se zeptala jak byla definována podmínka proměnné hustoty vzduchu v CFD výpočtu. prof. Pochylý se zeptal, jaký vliv na aerodynamický odpor má výška podvozku auta nad vozovkou. doc. Florián se zeptla, jak velký vliv má samotná karoserie na aerodynamický odpor s ohledem na bezpečnostní omezení tvaru karoserie. Další otázka k teplotě kotouče.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/178139
Source
REGNER, D. Studie příčného rychlostního pole v blízkosti rotujícího kola s uvažováním vlivu nucené konvekce kotoučové brzdy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Collections
  • 2019 [499]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

ВойтиРегистрация

Статистика

Просмотр статистики использования

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Контакты | Отправить отзыв | Theme by @mire NV