Show simple item record

Petrol five-cylinder radial aircraft engine

dc.contributor.advisorPíštěk, Václavcs
dc.contributor.authorDonutil, Jancs
dc.date.accessioned2019-06-21T08:44:35Z
dc.date.available2019-06-21T08:44:35Z
dc.date.created2019cs
dc.identifier.citationDONUTIL, J. Zážehový pětiválcový hvězdicový letecký motor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.cs
dc.identifier.other112988cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/179004
dc.description.abstractCílem této práce je návrh konfigurace hvězdicového pětiválcového motoru se zaměřením na klikové ústrojí. Rozebírána je problematika kinematiky klikového mechanismu s vedlejší ojnicí, problematika silového působení a vyvažování setrvačných sil. Dále je popisován postup MKP analýzy a v závěrečné kapitole je stanovena bezpečnost vybraného komponentu.cs
dc.description.abstractThis thesis deals with configuration of radial five-cylinder engine with attention to crank mechanism. Covered topics are motion of crank mechanism with articulated connecting rod, force analysis and balancing of inertial forces. The second part discusses FEM analysis and calculation of safety factor of selected component.en
dc.language.isocscs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrstvícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectHvězdicový motorcs
dc.subjectletadlový pístový motorcs
dc.subjectmechanismus s vedlejší ojnicícs
dc.subjectklikové ústrojícs
dc.subjectvyvažování motorucs
dc.subjectMKP analýzacs
dc.subjectRadial engineen
dc.subjectaircraft piston engineen
dc.subjectmechanism with articulated connecting roden
dc.subjectcrank mechanismen
dc.subjectengine balancingen
dc.subjectFEM analysisen
dc.titleZážehový pětiválcový hvězdicový letecký motorcs
dc.title.alternativePetrol five-cylinder radial aircraft engineen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2019-06-13cs
dcterms.modified2019-06-13-10:07:35cs
thesis.disciplineAutomobilní a dopravní inženýrstvícs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Ústav automobilního a dopravního inženýrstvícs
thesis.levelInženýrskýcs
thesis.nameIng.cs
sync.item.dbid112988en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2020.04.19 04:56:29en
sync.item.modts2020.04.19 04:12:39en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta strojního inženýrstvícs
dc.contributor.refereeKaplan, Zdeněkcs
dc.description.markBcs
dc.type.drivermasterThesisen
dc.type.evskpdiplomová prácecs
but.committeeprof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (místopředseda) Ing. Zdeněk Novosad (člen) Ing. Marek Bačovský (člen) Ing. Marek Slovák (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen)cs
but.defenceStudent seznámil zkušební komisi s náplní a výsledky své závěrečné práce. V návaznosti na to zodpověděl otázky oponenta. Dále odpovídal na následující otázky členů komise: Síly od nevývahy jste měl uvedeny v newtnech, co by bylo vhodné doplnit? Co je to statický moment? Použil jste materiál 15 142, jaké je vhodné obrábění a tepelné zpracování? Jak by u Vámi navrhovaného motoru byly poháněny vačky? Jaké jsou výhody a nevýhody hvězdicových leteckých motorů? Jakým podílem působí Vámi navrhované nevývažky na namáhání klikové hřídele?cs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programStrojní inženýrstvícs
but.jazykčeština (Czech)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record