• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta stavební
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jednopolový rámový most

One span frame bridge

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-49764.pdf (100.0Kb)
Posudek-Vedouci prace-49763.pdf (100.0Kb)
appendix-1.zip (13.48Mb)
final-thesis.pdf (2.473Mb)
review_120996.html (1.396Kb)
Author
Buk, Petr
Advisor
Nečas, Radim
Referee
Zich, Miloš
Grade
B
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Předmětem této bakalářské práce je návrh nosné konstrukce silničního mostu přes řeku. Z vypracovaných variant byla upřednostněna varianta rámového jednopolového mostu. Konstrukci tvoří železobetonová předpjatá deska s náběhy. Most je řešen jako kolmý s délkou přemostění 25 m. Pro výpočet vnitřních sil byly vytvořeny dva výpočetní modely metodou MKP v programu SCIA Engineer 2018: prutový model a deskový model. Práce je věnována porovnání vnitřních sil na prutovém a deskovém modelu. Porovnání krátkodobých ztrát předpětí s výsledky z programu SCIA Engineer 2018. Návrh a posouzení mezního stavu únosnosti a použitelnosti konstrukce byl proveden v souladu s platnými normami a předpisy.
 
The subject of this bachelor thesis is design of road bridge across the river. From the developed variants, one was selected. Selected variant deals with one span frame bridge. Construction is made of panel with run-ups from prestressed reinforced concrete. Bridge is designed perpendicular, with span range of 25,0 m. For the calculation of internal forces two computing models (rod and panel model) were made in SCIA Engineer 2018 program. Thesis deals with comparisons of internal forces in rod and panel model and comparison of short-term losses with SCIA Engineer 2018 program. Design and assesment of ultimate limit state and ultimate serviceability state was conducted in accordance with applicable standarts and regulations.
 
Keywords
Rámový most o jednom poli, rámová konstrukce, přepjatý beton, statický výpočet, ztráty předpětí, mezní stav únosnosti, mezní stav použitelnosti, One span frame bridge, frame construkction, prestressed concrete, static calculation, lost of preload, ultimate limit state, serviceability limit state
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Konstrukce a dopravní stavby
Composition of Committee
doc. Ing. Miloš Zich, Ph.D. - předseda, Ing. Jan Koláček, Ph.D. - místopředseda, Ing. Adam Svoboda - tajemník, Ing. Lukáš Juříček - tajemník, Ing. Ivana Švaříčková, Ph.D. - člen, Ing. Jiří Strnad, Ph.D. - člen, Ing. Martin Řehulka - člen,
Date of defence
2019-06-13
Process of defence
Student Petr Buk seznámil komisi s obsahem své bakalářské práce. Na otázky a připomínky plynoucí z posudků vedoucího a oponenta a komise při odborné rozpravě nad bakalářskou prací ~Jednopolový rámový most~ reagoval velmi dobře.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/179851
Source
BUK, P. Jednopolový rámový most [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2019.
Collections
  • 2019 [269]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV