Proposal for an international Marketing Strategy for a Selected Company
Proposal for an international Marketing Strategy for a Selected Company
Author
Advisor
Chlebovský, VítReferee
Rejka, MartinGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
The master’s thesis analyses a selected company operating in the tourism industry. The company has customers from more than five countries and specialises in offering hotel services in the Giant Mountains, especially for Czech, Polish and German clients. The result of this thesis is an international marketing strategy that is in line with current trends in the hotel industry. The secondary objective is to segment current and potential customers by using Google Analytics when preparing international marketing strategy. International marketing strategy, marketing, hotel strategy, Google Analytics, segmentation
Keywords
V diplomové práci je analyzován vybraný podnik působící v oblasti turistického ruchu. Tento podnik má zákazníky z více než pěti zemí a specializuje se na hotelové služby v Krkonoších zejména pro českou, polskou a německou klientelu. Výsledkem této diplomové práce je komplexní mezinárodní marketingová strategii, která je v souladu se současnými trendy v hoteliérství. Sekundárním cílem je segmentovat současné I potenciální zákazníky pomocí Google Analytics během přípravy mezinárodní marketingové strategie., Mezinárodní marketingová strategie, marketing hotelu, strategie hotelu, Google Analytics, segmentaceLanguage
angličtina (English)Study brunch
European Business and FinanceComposition of Committee
prof. Ing. Petr Dostál, CSc. (předseda) prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA (místopředseda) Ing. Michal Karas, Ph.D. (člen) doc. Ing. Vít Chlebovský, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeňka Konečná, Ph.D. (člen)Date of defence
2019-09-12Process of defence
supervisor – answered reviewer – answered prof. Koráb – Can you further explain your SWOT analysis and its connection to other parts of thesis? - answered Ing. Karas – In course of the work, you have defined several financial goals, does any of them deal with profitability? - answered Based on what do you consider the project as financially worthwhile? - answeredResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/180665Source
VESELÝ, T. Proposal for an international Marketing Strategy for a Selected Company [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.Collections
- 2019 [349]