Analýza digitální marketingové komunikace firmy a návrh zlepšení
Analysis of Firm’s Digital Marketing Communication Channels and Improvement Proposals
Author
Advisor
Chlebovský, VítReferee
MBA, Jaroslav Palla,Grade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá marketingovými komunikačními kanály vybrané společnosti, s digitálním zaměřením. Práce je zkomponována na principu datové analýzy a návrhu zlepšení pro firmu, se záměrem implementace. Rozsah práce zahrnuje teoretická východiska, výzkum prostředí společnosti a anlýzu e-marketingových dat, sbíraných firmou. Na základě těchto částí je založen návrh vylepšení, včetně odhadu nákladů a návrhu monitorování. Výstup práce je ve formě zlepšení efektivity marketingové komunikace firmy. The diploma thesis elaborates on marketing communication channels of the selected company, with a focus on digital. The thesis is formed as data analysis and improvement proposal for the company, with the author’s intention of implementation. The scope encompasses theoretical foundations, research on company environment and e-marketing data evaluation. The three discussed parts result in a set of proposals, including costs estimation and measuring proposal. The presented outcome is in the form of marketing promotion efficiency increase.
Keywords
Marketingová komunikace, analýza prostředí, webová stránka, SEO, PPC, sociální média, datová analýza, Marketing communication, environment analysis, website, SEO, PPC, social media, data analysisLanguage
angličtina (English)Study brunch
European Business and FinanceComposition of Committee
prof. Ing. Petr Dostál, CSc. (předseda) prof. Ing. Vojtěch Koráb, Dr., MBA (místopředseda) Ing. Michal Karas, Ph.D. (člen) doc. Ing. Vít Chlebovský, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeňka Konečná, Ph.D. (člen)Date of defence
2019-09-12Process of defence
supervisor – answered reviewer – answered Ing. Karas – Could you specifiy in which exact way you plan to achieve the expected higher cost effeciency? - answeredResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/180667Source
PEŠA, J. Analýza digitální marketingové komunikace firmy a návrh zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.Collections
- 2019 [349]