Suggestion of the Marketing Strategy of Chinese Students’ Acquisition
Suggestion of the Marketing Strategy of Chinese Students’ Acquisition
Author
Advisor
Škapa, StanislavReferee
Chládek, LiborGrade
DAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Akvizice čínských studentů na vysokých školách v České republice se v posledních letech značně rozšířila. Brno je však město, které má konkurenční výhodu ve vzdělávání, a to z hlediska výsledku náboru studentů v Číně neodpovídá těmto vzdělávacím zdrojům a reputaci. A klíčová otázka, jak udělat správnou a efektivní tržní strategii, se stává klíčovým úkolem VUT v Brně. Bude proveden primární výzkum a sekundární výzkum, autor využije makro a mikroprostředí k analýze pozadí tématu. Diplomová práce bude kriticky analyzovat spolupráci v oblasti vzdělávání mezi Čínou a Českou republikou z pohledu přítomnosti a možných příležitostí ke zlepšení současné situace. Chinese students’ acqusition in universities in the Czech Republic has expanded considerably in the recent years. However, Brno is a city which has competitive advantage of education, in term of the result of recruiting students in China does not match with these educational resources and reputation. And key issue how to make the proper and effective market strategy is becoming a crucial task for Brno University of Technology. The primary research and secondary research will be conducted, the author will use the macro and micro environment to analyse the topic background. Diploma thesis will critically analyze the education cooperation between China and the Czech Republic from the perspective of presentence and the possible opportunities to improve the current situation too.
Keywords
Akvizice, marketingová strategie, kritická analýza, globalizace, vzdělávání, Acquisition, Market strategy, Critical analysis, Globalisation, EducationLanguage
angličtina (English)Study brunch
European Business and FinanceComposition of Committee
doc. Ing. et Ing. Stanislav Škapa, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Marek Zinecker, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (člen) doc. Ing. Radek Doskočil, Ph.D., MSc (člen) prof. Ing. Mirko Dohnal, DrSc. (člen)Date of defence
2019-09-12Process of defence
Question of thesis supervisor – Answered Question of thesis reviewer – Answered doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. – Based on what did you choose the universities for your analysis? Which are the most popular universities among Chinese students? With which universities should we compare our university? How would you define a group of students for your analysis?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/180676Source
WU, C. Suggestion of the Marketing Strategy of Chinese Students’ Acquisition [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.Collections
- 2019 [349]