• čeština
    • English
    • русский
  • čeština 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta stavební
  • 2020
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta stavební
  • 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Návrh zajištění stavební jámy hloubeného úseku tunelu na vysokorychlostní trati Brno-Přerov

Design of sheeting on a excavated section of tunnel on a high-speed line Brno-Přerov

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-51124.pdf (157.8Kb)
Posudek-Vedouci prace-51292.pdf (122.9Kb)
appendix-1.zip (11.55Mb)
final-thesis.pdf (9.412Mb)
review_126281.html (1.476Kb)
Author
Umlauf, Jiří
Advisor
Miča, Lumír
Referee
Boštík, Jiří
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
V první části práce jsou navrženy čtyři varianty zajištění stavební jámy hloubeného úseku tunelu. Jedná se o hřebíkovaný svah, pilotovou stěnu, hřebíkovaný svah v kombinaci s pilotovou stěnou a záporové pažení. Pro tyto konstrukce je v další části vypracována ekonomická analýza a je vybrána nejvýhodnější varianta. Vybraná konstrukce je následně podrobně analyzována. Podrobné řešení je provedeno metodou konečných prvků v programu PLAXIS. Jako materiálový model je vybrán Hardening Soil, kdy vstupní parametry byly stanoveny pomocí empirických vztahů z odborné literatury. Chování neogenních jílu, ve kterých je konstrukce navrhována, je uvažováno jako neodvodněné, typu Undrained A. V poslední části práce je popsán technologický postup provádění této konstrukce.
 
In first part of the thesis are proposed four variants of retaining structures for deep excavation of cut-and-cover tunnel part. It is nailed slope, pile wall, nailed slope in combination with pile wall and soldier pile wall. For those structures is in following part carried out an economic analysis and the most cost effective variant is chosen. Chosen structure is further analyzed in next part. This analysis is carried out with finite element method in software PLAXIS. As a material model is chosen Hardening Soil model and input parameters were determined by empiric formulas from literature. Behavior of neogene clays, in which is the structure designed, is considered as undrained, by type Undrained A. In the last part of the thesis is described technological procedure of construction this retaining structure.
 
Keywords
Hřebíkovaný svah, pilotová stěna, záporové pažení, neogenní jíl, GEO5, metoda závislých tlaků, rozpočet, MKP, Undrained A, Hardening Soil, Nailed slope, pile wall, soldier pile wall, neogene clay, GEO5, subgrade reaction approach, budget, FEM, Undrained A, Hardening Soil
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Konstrukce a dopravní stavby
Composition of Committee
doc. Ing. Alexandr Rozsypal, CSc. - předseda, doc. Ing. Vladislav Horák, CSc. - místopředseda, Mgr. Alexandra Erbenová, Ph.D. - tajemník, Ing. Petr Svoboda, Ph.D. - člen, Ing. Vlastimil Horák - člen, Ing. Petr Lamparter - člen, doc. Ing. Lumír Miča, Ph.D. - člen, Ing. Věra Glisníková, CSc. - člen, Ing. Jiří Boštík, Ph.D. - člen,
Date of defence
2020-01-28
Process of defence
Student Bc. Jiří Umlauf seznámil komisi s obsahem diplomové práce s názvem "Návrh zajištění stavební jámy hloubeného úseku tunelu na vysokorychlostní trati Brno-Přerov". Poté reagoval na otázky a připomínky plynoucí z posudků vedoucího a oponenta diplomové práce. Dále odpovídal na tyto dotazy předsedy a členů zkušební komise: Jsou hodnoty modulů přetvárnosti u jílů reálné? Jaké měl autor důvody pro jejich zvýšení? Byla ve výpočtech uvažována podzemní voda? Z jakého důvodu autor navrhuje kromě hřebíkování i kotvy? Jaké je umístění kotev vůči sobě a je správná stejná délka ve všech částech? Otázky položené v rámci obhajoby diplomové práce zodpověděl student výborně.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/184230
Source
UMLAUF, J. Návrh zajištění stavební jámy hloubeného úseku tunelu na vysokorychlostní trati Brno-Přerov [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.
Collections
  • 2020 [811]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV