Dálniční viadukt
Motorway Viaduct

Author
Advisor
Stráský, JiříReferee
Kocourek,, PetrGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Úkolem diplomové práce bylo navrhnout konstrukci pro převedení dálnice přes veslařskou dráhu. Ze tří variant v podobě studií byla vybrána varianta, která reprezentuje zavěšený most o třech polích. Návrh a posouzení bylo provedeno na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti dle platných evropských norem. Výpočet byl zpracován v programu Midas Civil 2020. Posudky byly prováděny programem IDEA Statica 10.1 v kombinaci s ručními výpočty. Součástí práce jsou i podrobné výkresy a vizualizace. The aim of diploma thesis was designing motorway viaduct over rowing track. From three possible options was selected one, which represents cable stayed bridge with three spans. Design procedures and assessments were pefrormed to comply with the ultimate an serviceability limit state according to valid European standards. The calculation was performed in software Midas Civil 2020. Structural assessment was done by IDEA Statica 10.1 in combination with hand-done calculation. The part of this thesis is also enclosed drawings and visualizations.
Keywords
Most, zavěšený most, dálniční viadukt, beton, předpjatý beton, letmá betonáž, Bridge, cable stayed bridge, motorway viaduct, concrete, prestressed concrete, cantilever castingLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Konstrukce a dopravní stavbyComposition of Committee
doc. Ing. Marek Foglar, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Ladislav Klusáček, CSc. - místopředseda, Ing. Adam Svoboda - tajemník, Ing. Karel Zlatuška - tajemník, doc. Ing. Jiří Kytýr, CSc. - člen, doc. Ing. Ivana Laníková, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Kulhavý, Ph.D. - člen, Ing. Jan Koláček, Ph.D. - člen,Date of defence
2020-01-30Process of defence
Student odprezentoval svoji diplomovou práci zkušební komisi a poté reagoval na připomínky a dotazy oponenta diplomové práce. V rámci obhajoby diplomové práce student odpovídal na následující dotazy zkušební komise: doc. Foglar Myslíte si, že je pro tento typ konstrukce zvolený časový harmonogram postupu výstavby reálný? Jak byste řešil Student odpověděl. Jak byste řešil vyztužení detailu pod kotvami v místě překřížení předpjatých stěn? Student odpověděl. Ing. Kulhavý Je vámi navrhovaný postup výstavby pylonu vhodný? Student odpověděl. Jakým způsobem byl posuzován podélný směr konstrukce? Jak bylo řešeno smykové ochabnutí? Student odpověděl. Ing. Koláček Jak byly stanoveny síly v závěsech? Student odpověděl. doc. Klusáček Jak byla v práci řešena úprava sil v závěsech vzhledem k postupné výstavbě a následnému provozování mostu? Student odpověděl. doc. Kytýr Proč byla zvolena varianta konstrukce s harfovým rozložením závěsů? Student odpověděl.Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/184266Source
ČTVRTLÍK, L. Dálniční viadukt [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2020.Collections
- 2020 [811]