• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2006
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2006
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Simulace kolizí na základě fyzikálního modelu

Simulation of Collision Handling Based on Physical Model

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (1.267Mb)
review_14903.html (1.440Kb)
Author
Maštera, Petr
Advisor
Pečiva, Jan
Referee
Kadlec, Jaroslav
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá řešením kolizí mezi objekty scény a následným vyhodnocením těchto kolizí na základě fyzikálního modelu. Implementace všech aplikací a algoritmů je provedena v prostředí Win32 ve Visual Studiu v programovacím jazyce C++ s využitím grafické knihovny OpenGL a nadstavby Open Inventor. K práci je přiložena pomocná aplikace zabývající se výpočtem fyzikálních veličin. V demonstračních aplikacích jsou implementovány algoritmy pro detekci a vyhodnocení kolizí výbuchem, jednoduchým a fyzikálním odrazem na základě fyzikálních vzorců a vztahů. V hlavní demonstrační aplikaci "průlet tunelem" je implementován jednoduchý herní engine. Součástí práce je diskuse objevujících se problémů s případným návrhem řešení.
 
This MSc Thesis focuses on the collision detection between scene objects and consequent resolution of such collisions on the basis of physical model. The implementation of all the applications and algorithms is achieved in Win32 environment in Visual Studio using the programming language C++; it also employs the graphical library Open Inventor based on OpenGL. The work also includes additional application for the calculation of physical values. The demo applications involve algorithms for detection and resolution of explosive collision by the use of a simple and physical reflection on the basis of physical formulas and relationships. The main demo application called "tunnel transit" incorporates a simple game engine. The thesis also includes a discussion over the aroused problems with collision solving and some suggestions how to overcome them.
 
Keywords
Detekce kolizí, vyhodnocování kolizí, jednoduchý odraz, jednoduché vyhodnocení kolize, fyzikální odraz, fyzikální vyhodnocení kolize, srážka pevných těles, matice momentu setrvačnosti, těžiště tělesa, Open Inventor, C++., Collision detection, collision resolution, simple reflection, simple collision resolution, physical reflection, physical collision resolution, collision of rigid bodies, inertia tensor, centre of mass, Open Inventor, C++.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Výpočetní technika a informatika
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/187530
Source
MAŠTERA, P. Simulace kolizí na základě fyzikálního modelu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. .
Collections
  • 2006 [100]
Citace PRO

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Knihovna pro real-time simulaci 3D prostoru 

    Benna, Tomáš
    Práce popisuje návrh a implementaci systému pro real-time simulaci fyzikálního 3D prostoru, fungující jako nadstavbu ke grafickému enginu. Tento systém obsluhuje zpracování simulace rigidních těles chovajících se dle ...
  • Fyzikální simulace ve virtuální realitě 

    Grünseisen, Vojtěch
    Tato práce popisuje použití knihoven SDL, OSG a ODE jako nástrojů pro tvorbu her a jejich integraci do herního enginu. Je popsána obecná teorie o detekci kolizí a její role ve fyzikálním enginu. Použité knihovny jsou taktéž ...
  • Kompatibilita vozidel při čelním střetu 

    Vašíček, Jiří
    Práce jako celek pojednává o kompatibilitě vozidel při čelním střetu. V první části je rozebrána kompatibilita z různých úhlů pohledu. Jsou zde uvedeny fyzikální procesy používané při mechanice čelního nárazu. Druhá část ...

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV