Simulace kolizí na základě fyzikálního modelu
Simulation of Collision Handling Based on Physical Model
Author
Advisor
Pečiva, JanReferee
Kadlec, JaroslavGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce se zabývá řešením kolizí mezi objekty scény a následným vyhodnocením těchto kolizí na základě fyzikálního modelu. Implementace všech aplikací a algoritmů je provedena v prostředí Win32 ve Visual Studiu v programovacím jazyce C++ s využitím grafické knihovny OpenGL a nadstavby Open Inventor. K práci je přiložena pomocná aplikace zabývající se výpočtem fyzikálních veličin. V demonstračních aplikacích jsou implementovány algoritmy pro detekci a vyhodnocení kolizí výbuchem, jednoduchým a fyzikálním odrazem na základě fyzikálních vzorců a vztahů. V hlavní demonstrační aplikaci "průlet tunelem" je implementován jednoduchý herní engine. Součástí práce je diskuse objevujících se problémů s případným návrhem řešení. This MSc Thesis focuses on the collision detection between scene objects and consequent resolution of such collisions on the basis of physical model. The implementation of all the applications and algorithms is achieved in Win32 environment in Visual Studio using the programming language C++; it also employs the graphical library Open Inventor based on OpenGL. The work also includes additional application for the calculation of physical values. The demo applications involve algorithms for detection and resolution of explosive collision by the use of a simple and physical reflection on the basis of physical formulas and relationships. The main demo application called "tunnel transit" incorporates a simple game engine. The thesis also includes a discussion over the aroused problems with collision solving and some suggestions how to overcome them.
Keywords
Detekce kolizí, vyhodnocování kolizí, jednoduchý odraz, jednoduché vyhodnocení kolize, fyzikální odraz, fyzikální vyhodnocení kolize, srážka pevných těles, matice momentu setrvačnosti, těžiště tělesa, Open Inventor, C++., Collision detection, collision resolution, simple reflection, simple collision resolution, physical reflection, physical collision resolution, collision of rigid bodies, inertia tensor, centre of mass, Open Inventor, C++.Language
čeština (Czech)Study brunch
Výpočetní technika a informatikaResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/187530Source
MAŠTERA, P. Simulace kolizí na základě fyzikálního modelu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. .Collections
- 2006 [100]
Citace PRO
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Knihovna pro real-time simulaci 3D prostoru
Benna, TomášPráce popisuje návrh a implementaci systému pro real-time simulaci fyzikálního 3D prostoru, fungující jako nadstavbu ke grafickému enginu. Tento systém obsluhuje zpracování simulace rigidních těles chovajících se dle ... -
Fyzikální simulace ve virtuální realitě
Grünseisen, VojtěchTato práce popisuje použití knihoven SDL, OSG a ODE jako nástrojů pro tvorbu her a jejich integraci do herního enginu. Je popsána obecná teorie o detekci kolizí a její role ve fyzikálním enginu. Použité knihovny jsou taktéž ... -
Kompatibilita vozidel při čelním střetu
Vašíček, JiříPráce jako celek pojednává o kompatibilitě vozidel při čelním střetu. V první části je rozebrána kompatibilita z různých úhlů pohledu. Jsou zde uvedeny fyzikální procesy používané při mechanice čelního nárazu. Druhá část ...