• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • polski 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna DSpace
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2012
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna DSpace
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2012
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Umělá inteligence pro hraní her

Artificial Intelligence for Game Playing

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
final-thesis.pdf (872.9KB)
review_78473.html (1.431KB)
Autor
Kučírek, Tomáš
Advisor
Smrž, Pavel
Referee
Šperka, Svatopluk
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Arimaa je strategická desková hra pro dva hráče. Byla navržena tak, aby byla jednoduchá pro živé hráče, ale složitá pro počítače. Cílem této diplomové práce je návrh a tvorba programu s prvky umělé inteligence, který by v Arimě dokázal porazit živého hráče. Návrh aplikace probíhal zejména ve třech klíčových částech: hodnocení rozestavení, generování tahů a prohledávání. Program byl spuštěn na herním serveru, kde dokázal porazit řadu botů i živých hráčů.
 
Arimaa is a strategic board game for two players. It was designed to be simple for human players and difficult for computers. The aim of this thesis is to design and implement the program with features of the artificial intelligence, which would be able to defeat human players. The implementation was realized in the three key parts: evaluation position, generation of moves and search. The program was run on the game server and defeated many bots as well as human players.
 
Keywords
Arimaa, umělá inteligence, hodnotící funkce, generování tahů, ořezávání tahů, deskové hry na počítači, bitboard, Arimaa, artificial intelligence, evaluation function, generation moves, pruning move, board games on the computer, bitboard
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Inteligentní systémy
Composition of Committee
prof. Ing. Tomáš Vojnar, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Lukáš Sekanina, Ph.D. (místopředseda) Ing. Martin Hrubý, Ph.D. (člen) doc. Ing. Jan Janoušek, Ph.D. (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen) doc. Ing. František Zbořil, Ph.D. (člen)
Date of defence
2012-06-21
Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Jaké jsou přesně Vaše přínosy do Vámi implementované strategie ? V technické zprávě říkáte, že např. bodová hodnocení u hodnotící funkce přebíráte z literatury. Transposition tables jste zavrhl z důvodu velké paměťové náročnosti. Jaká je přibližně paměťová náročnost hashovací tabulky, ve které ukládáte prozkoumaná rozestavení ?
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
URI
http://hdl.handle.net/11012/187624
Source
KUČÍREK, T. Umělá inteligence pro hraní her [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2012.
Collections
  • 2012 [223]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Theme by @mire NV
 

 

Przeglądaj

Całe DSpaceZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

ZalogujZarejestruj

Statystyki

Przejrzyj statystyki użycia

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi | Theme by @mire NV