Now showing items 66-85 of 166

  • Klasifikace síťových toků s využitím look-up procesoru 

    Blaho, Juraj
    Táto práca sa zaoberá návrhom a implementáciou softvéra určeného na konfiguráciu vyhľadávacieho procesora, ktorý je využívaný na klasifikáciu IPv4 a IPv6 paketov. Práca popisuje algoritmy použité na prevod vstupnej množiny ...
  • Knihovna pro práci s objekty ve sdílené paměti 

    Dudka, Kamil
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou meziprocesové komunikace v moderních operačních systémech. Důraz je kladen na využití sdílené paměti pro meziprocesovou komunikaci v objektově orientovaném jazyku C++. Součástí ...
  • Kombinovaná syntaktická analýza založená na několika metodách 

    Dolíhal, Luděk
    Hlavním cílem této práce je analýza tvorby komponentního syntaktického analyzátoru. Komponentním syntaktickým analyzátorem se zde myslí analyzátor, který je složen z několika vzájemně spolupracujících částí. V mém případě ...
  • Konfigurovatelná proxy pro zabezpečení elektronické pošty 

    Židek, Stanislav
    Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací víceuživatelského centrálně konfigurovatelného systému pro zabepečení komunikace elektronickou poštou. Velký důraz je kladen na možnost vzdálené konfigurace. Popisuje ...
  • Konverze rastru na vektor 

    Siblík, Jan
    Tato bakalářská práce se zabývá problematikou převodu rastrového obrazu do vektorové reprezentace. Popisuje teoretické podklady pro postupy pro předzpracování vstupního obrazu, teorii a možnosti detekce hran a některé možné ...
  • Kryptovirologie a budoucnost malware 

    Prchal, Josef
    Malware je spojený s informační technikou. Oboje se ovlivňuje navzájem. Cílem této práce je přiblížit různé typy těchto programů, stručně popsat historii a vývoj. Nastínit hlavní trendy v této oblasti a pokusit se předpovědět, ...
  • Manažer stolních deskových her 

    Kusák, Jiří
    Hlavním cílem práce je navržení a realizace aplikace pro řízení dvou programů (hráčů) proti sobě. Z počátku v textu pojednávám obecněji o deskových hrách (zvláště jejich pravidlech) a systémech hodnocení výkonnosti hráčů. ...
  • Metody detekce a reprezentace hran v obraze 

    Beránek, Jan
    Tato práce se zabývá metodami hranové detekce a reprezentace hran v digitálním obraze. Shrnuje a popisuje některé používané metody. Dále se zaměřuje na návrh a popis implementace jednoduchého OCR systému založeného na ...
  • Měření geometrických parametrů 3D modelů 

    Svoboda, Pavel
    Práce pojednává o problematice měření základních geometrických vlastností na modelu pomocí knihovny OpenSceneGraph. Implementováno bylo jednoduché získávání hodnot vzdáleností a velikostí úhlů jak na tělese, tak v promítnuté ...
  • Mikrojádra operačních systémů 

    Beneš, Eduard
    Táto práca sa zaoberá problematikou mikrojadier operačných systémov. Prvá časť je zameraná na oboznámenie s problematikou jadier operačných systémov. Obsahuje základné vlastnosti a mechanizmy druhej generácie mikrojadier ...
  • Monitorování síťového provozu linuxového serveru 

    Pospíchal, Petr
    V současnosti zažívá svět velmi rychlou expanzi Internetu. Stále více firem spoléhá na služby poskytované prostřednictvím síťových spojů mezi počítačovými systémy. S enormím nárustem objemu přenášených dat vrůstají i ...
  • Multimediální prohlížeč pro přednášky 

    Kubalík, Jakub
    V úvodní části čtenář pochopí význam toho projektu a proč vlastně vznikl. Jedná se o rozsáhlejší týmový projekt, proto popis jeho struktury představuje významnou část práce. Jádro prohlížeče zahrnuje řadu technik, jako ...
  • Načítání GIS dat z databází projektu TerraGear 

    Samia, Michel
    Práce se zabývá návrhem a realizací systému pro poskytování, načítání a zobrazování geografických dat z databází projektu TerraGear s využitím knihovny SimGear. Systém zpřístupňuje digitální model terénu uložený v souborech ...
  • Nástroj na zpracování fotografovaného textu 

    Genčúr, Martin
    Tato práce poskytuje úvod do problematiky převodu fotografovaného textu do černobílé podoby. Rozebírá jednotlivé metody používané pro tuto úlohu. Následuje popis implementace aplikace, která provádí daný převod.  Testuje ...
  • Nástroj pro střih videosekvencí 

    Krivda, Marian
    Táto práca sa zaoberá návrhom a implementáciou jadra pre strih video sekvencií. To v sebe zahŕňa tri fázy. Prvou fázou je skúmanie dostupných nástrojov umožňujúcich strih videa. Druhou je návrh architektúry strihacieho ...
  • Návrh a implementace jádra víceúlohového operačního systému běžícího na platformě HC08 

    Damborský, Roman
    Software pro vestavěné systémy je často navrhován tak, aby plnil jediný úkol. Pokud je ale požadováno provádění více úloh současně, bývá řešení jednoúčelové, bez možnosti použití základu programu pro jinou aplikaci. Navrhnul ...
  • Návrh a realizace monitoru AX.25 

    Demín, Martin
    Práca popisuje dizajn a implementáciu monitoru AX.25, ktorý dokáže demodulovať a dekódovať AFSK 1200/2200 modulované AX.25 rámce. Výstup je poskytovaný na USB/UART port FITkitu a na LCD. Demodulátor používa FIR filtre ...
  • Návrh a realizace systému Jabber2Go 

    Drlík, Radovan
    Pro současnou společnost je stále důležitější být v neustálém kontaktu, proto je také instant messaging stále používanější. Cílem práce je navrhnout a realizovat instant messaging klienta pro komunikaci prostřednictvím ...
  • Návrh distribuovaného souborového systému 

    Ďulík, Jan
    Hlavním záměrem této práce je navrhnout a implementovat distribuovaný souborový systém pro ukládání dat na projektu, v němž jsou zapojeny geograficky oddělené pracovní skupiny. Velká pozornost je věnována analýze situací, ...
  • Návrh GUI pro práci s databázemi PostgreSQL 

    Dvořáček, Ondřej
    Bakalářská práce popisuje návrh a implementaci grafického uživatelského rozhraní pro práci s databázovým systémem PostgreSQL. Výsledná aplikace umožňuje uživateli provádět základní a rozšířené operace s tabulkami. Návrh ...