Browsing 2006 by Title
Now showing items 113-132 of 166
-
Rasterizace vektorových fontů na LCD
Táto bakalárska práca sa zaoberá sub-pixelovovým zobrazením vektorového písma. Všeobecne popisuje reprezentáciu a vykreslovanie vektorového písma. Stručne porovnáva výhody oproti reprezentácii bitmapového písma. Zahrňuje ... -
RedirFS - aplikace na kompresi dat
Tato práce se v první části zabývá problematikou vývoje modulu pro linuxové jádro, specificky moduly implementující filtry pro RedirFS. V následující části zvažuje různé druhy kompresních algoritmů a implementační detaily ... -
Rekurzivní prohledavač webu pro KDE
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou prohledávání webových stránek z desktopového prostředí KDE. Součástí práce je seznámení s aplikačním rozhraním tohoto prostředí, popis návrhu a implementace aplikace. Ta podporuje ... -
Rozhraní IDE pro platformu FITkit
Tato práce se zabývá praktickou realizací řadiče IDE rozhraní uvnitř jednotky FPGA a připojením pevného disku. Kromě řadiče byla vytvořena řada knihovních funkcí pro práci s diskem na nejnižší úrovni a řada funkcí ... -
Rozpoznání jednoduchých gest ruky
Tato bakalářská práce pojednává o vhodnosti použití algoritmu DTW a jeho variant pro rozpoznávání jednoduchých gest ruky. Shrnuje dosavadní poznatky z oboru počítačového vidění a zaměřuje se na metody detekce ruky a obecný ... -
Rozpoznávač izolovaných slov pro ovládání elektronických slovníků
Tato bakalářská práce se zabývá sestavením rozpoznávače izolovaných slov pro elektronické slovníky. Fonémový rozpoznavač je realizován pomocí HTK (Hidden Markov Model Toolkit). Na začátku tohoto dokumentu jsou stanoveny ... -
Rozpoznávání registračních značek vozidel
Práce se zabývá možnostmi využití teoretických poznatků z oblasti umělé inteligence, strojového vidění a neuronových sítí pri konstrukci systémů pro automatické rozpoznávání evidenčních čísel vozidel. Do této problematiky ... -
Rozpoznávání textu v obraze
Tato práce se zabývá problematikou rozpoznávání textu v obraze. Rozebírá metody rozpoznávání, jejich úspěchy, klady a zápory. Popisuje postup při návrhu a implementaci jednoduchého ukázkového programu pro rozpoznávání ... -
Řešení úloh s neurčitostí
V dokumentu je popsána implementace logické-deskové hry Vrhcáby (anglicky Backgammon), hry pro dva hráče, přičemž jeden z hráčů je zastoupen počítačem. V dokumentu je rozvedena problematika programování grafického uživatelského ... -
Řídicí jednotka klimatizace do automobilu s MCU HCS08GT60
Témou bakalárskej práce je návrh a zostavenie vývojovej dosky, ktorá je upravená pre potreby riadiacej jednotky v automobile. V jednotlivých kapitolách sú postupne rozoberané problematiky pri zostavení vstavaného systému ... -
Řídicí jednotka krokového motoru založená na mikrokontroléru HC08
Práce je věnována problematice řízení krokových motorů za pomocí jednočipových mikrokontrolérů. Cílem je seznámit se s principy činnosti krokových motorů, s jejich možnostmi a omezeními v případě použití ve vestavěných ... -
Simulace líných konečných automatů
Táto bakalárska práca popisuje matematický model lenivého konečného automatu a implementáciu jednoduchého simulačného programu postaveného na základoch tohoto automatu, ktorý demonštruje možnosti daného modelu. Taktiež sa ... -
Simulátor železničního stavědla
Stavědlo je dispečerské zařízení pro řízení dopravy. Dispečer určuje nastavováním výhybek a semaforů cestu vlakům. V této práci se zabývám návrhem a výstavbou základu simulátoru takového zařízení v jazyce Java. Nastudoval ... -
Sledování paprsku v reálném čase
Ve své práci se zabývám metodou zobrazování počítačové 3D grafiky, která se nazývá sledování paprsků (anglicky ray tracing). Zaměřuji se především na zkoumání možností zobrazování trojúhelníků touto metodou. Cílem práce ... -
Služba DNS s rozšířením o informace o poloze služeb
S rozšiřujícím počtem uživatelů Internetu je nutné začít řešit problém optimálnějšího zpřístupnění klíčových služeb koncovému klientovi. Služba DNS jakožto všeobecně užívaná standardizovaná hierarchická distribuovaná ... -
Správa paměti v Linuxu
Práce popisuje správu paměti v jádře linuxu. První část je věnována stručnému shrnutí architektury operačních systémů a teorii správy paměti - jmenovitě virtuální paměti, stránkovacím tabulkám, algoritmům stránkování a ... -
Správce souborů ve 3D
Tato práce je zaměřena na návrh 3D uživatelského rozhraní pro práci se souborovým systémem. Obsahuje stručný úvod k 3D uživatelským rozhraním a techniky používané pro jejich návrh a implementaci. Dále uvádí stručný přehled ... -
Srovnání systémů pro sledování provozu počítačových sítí
Práce se zabývá srovnáním tří open--source Linux/Unix aplikací Nagios, Zabbix, Big Sister sloužících k monitorování stavu a služeb počítačové sítě. Pro každou aplikaci je uveden stručný princip konfigurace a sledování sítě. ... -
Strojové učení v přirozeném jazyce
Tato práce se zabývá zjednoznačňováním slovních významů pomocí metod strojového učení. Čtenář je krátce seznámen s danou problematikou a jejím historickým vývojem. Jsou zde popsány nejpoužívanější metody a přístupy, speciálně ... -
Subdivision Surfaces
Cieľom tejto práce bolo vytvoriť knižnicu pre realizáciu techniky Subdivision Surfaces a demonštrovať jej funkčnosť. Knižnica ako aj demonštračný program je napísaná v jazyku C++, na vytvorenie okna programu som použil ...