Browsing 2006 by Title
Now showing items 133-152 of 166
-
Sudoku na mobilním telefonu
Tato práce se zabývá vývojem mobilní aplikace založené na programovacím jazyce Java - J2ME. Aplikací je hra Sudoku, přičemž zadání si uživatel může vygenerovat přímo v samotné mobilní aplikaci, nebo importovat z webové ... -
Techniky používané pro ostření a rozmazávání obrazu
Práce je věnovaná metodám pro úpravu digitálního obrazu. Definuje nezbytné základní pojmy v této problematice, jako je barevný prostor či šum. Především však rozebírá samotné metody umožňující ostření a rozmazávání obrazu. ... -
Testování programového vybavení
Práca si kladie za cieľ vytvoriť metodiku pre automatizované testovanie zdrojového kódu vytvoreného v rámci projektu Liberouter. Navrhnutá metodika umožňuje na jednom počítači testovať kopatibilitu a použitelnosť programového ... -
Testování výkonnosti aktivních síťových prvků
V současné době se rozvíjí hlasové a televizní služby přes sítě nad IP. Tyto služby kladou velké nároky na výkon aktivních síťových prvků. Pokud chceme zjistit, zda dané zařízení splňuje nároky na přenos, je potřeba jeho ... -
Umělé imunitní výpočetní systémy
Umělé imunitní výpočetní systémy patří mezi relativně nová odvětví v oblasti počítačových systémů. Tato bakalářská práce demonstruje, jak se inspirovat v biologických imunitních systémech a jak díky těmto poznatkům vybrat ... -
Variace evolučního SOMA algoritmu pro dynamické úlohy
Tato práce se zabývá používáním evolučního algoritmu SOMA a testováním jeho variant zaměřených na řešení dynamických problémů. Na začátku stručně seznamuje s problematikou evolučních algoritmů a poté se zaměřuje na evoluční ... -
Verifikace programů s ukazateli založená na detekci vzorů
Tato práce navazuje na výsledky studií v oblasti verifikace nekonečně stavových systémů. Konkrétně se jedná o oblast abstraktního model checkingu. Seznámili jsme se s metodou založenou na abstrakci paměťové konfigurace ... -
Videokodek - komprese videosekvencí
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro kompresi videosekvencí. Aplikace je implementována za použití programovacího jazyka C++ pod Microsoft Visual Studiem 2005. Využívá knihovny Video for Windows a ... -
Vizualizace 3D objektů reprezentovaných množinou povrchových bodů
Cílem této práce bylo vytvoření systému pro vizualizaci 3D objektů reprezentovaných množinou povrchových bodů. Práce je napsána v jazyce C++. Na vytvořeni okna, manipulaci se scénou, a načítání objektů z externích souborů ... -
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Tato práce se zabývá využitím teoretických poznatků z oblasti počítačové grafiky a vektorové matematiky při zpracování a zobrazení objemových dat. Popisuje více způsobů vizualizace objemových dat a jejich optimalizaci. K ... -
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně je pak analyzována ... -
Vizualizace tekoucí vody v krajině
Tato práce se zabývá vizualizací tekoucí vody v krajině se zaměřením na zobrazování výsledků v reálném čase. Za účelem získávání dat pro vizualizaci jsou zde probrány i základní postupy využívané při generování umělého ... -
Vizualizace XML
Cílem této bakalářské práce bylo nastudovat problematiku XML a jeho transformací, pokusit se o identifikaci problémů zobrazení obecného XML dokumentu a následně vytvořit grafický nástroj, který by umožnil interaktivní ... -
Vizuální výukový systém fraktálů
Cílem této práce je přiblížit problematiku fraktálů. Nejprve zde jsou uvedeny základy fraktální geometrie a dále jsou postupně vysvětleny a na příkladech demostrovány některé typy fraktálů. Pro snadnější pochopení všech ... -
Vícejazyčná podpora v systému OKbase
OKbase je kompletní softwarový produkt pro firmy zahrnující docházkový, mzdový a personální modul. Je implementován a provozován v českém jazyce. Cílem tohoto projektu je rozšířit OKbase tak, aby bylo snadné postupně ... -
Vybrané fraktálové algoritmy a jejich použití
Cílem projektu bylo nastudovat problematiku fraktálových algoritmů, vytvořit jednoduchou demonstrační aplikaci nastudovaných algoritmů a navrhnout možnosti dalšího zkoumání. Protože oblast fraktálů a fraktálových algoritmů ... -
Vyhlazování polygonálních modelů
Výsledek digitalizace povrchu trojrozměrného tělesa ovlivňuje mnoho faktorů. Na povrchu digitalizovaného tělesa se může objevit řada různých artefaktů. Odlišnosti od originálu jsou způsobeny rozlišením zařízení nebo jeho ... -
Vylepšení implementace konzoly ve FreeBSD
Tato bakalářská práce se implementaci konzoly ve FreeBSD. Soustředí se pak na práci vyznačenými bloky myší. Při změnách textu, neodpovídá vyznačený text původnímu. Definuje podmínky při kterých má dojít k posunu vyznačeného ... -
Výukový program pro demonstraci metod redukce barevného prostoru obrazů
Práce popisuje tvorbu výukového programu pro demonstraci metod redukce barevného prostoru obrazů. Program neslouží pouze jako nástroj na redukování barev v obrázcích, ale poukazuje také na princip jednotlivých redukčních ... -
Vývojové prostředí pro nanoprocesory
Tato práce se zabývá návrhem a implementací knihovny nad generickými vývojovými nástroji, zapouzdřující a také rozšiřující jejich funkčnost. Knihovna mimo svou funkci odrazit nově vznikající požadavky programátorů nanoprogramů ...