• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2020
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
  • 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Výuka technické angličtiny na vysokých školách

Teaching technical English at universities

Thumbnail
View/Open
Posudek-Oponent prace-Oponentsky Posudek Prihoda.pdf (69.82Kb)
final-thesis.pdf (642.1Kb)
review_127199.html (6.362Kb)
Author
Příhoda, Miloslav
Advisor
Jašková, Jana
Referee
Langerová, Petra
Grade
D
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výuky technického anglického jazyka na vysokých školách. Cílem práce je popsání a porovnání různých přístupů k dané problematice. Úvodní kapitola se zabývá analýzou přístupů k výuce obecné angličtiny. Následující kapitola popisuje přístup k výuce anglického jazyka pro účely odborného technického jazyka, kořeny a popis tohoto přístupu, jeho oblasti, v kterých se dá využít a návrh kurzů využívající tento přístup. Práce dále pokračuje popisem anglického jazyka pro akademické účely a jeho hodnocením, dále navrhuje možné aktivity, které lze uplatnit při výuce takového jazyka.
 
This bachelor thesis deals with issues of teaching technical English at universities. The aim of the thesis is to describe and compare different approaches to the given issue. The introductory chapter focuses on analysis of approaches to the teaching of General English. The following chapter describes English for Specific Purposes, its roots and description, its areas, where this approach is usable, and course design of English for Specific Purposes courses. Subsequently, the thesis discusses with description of English for Academic Purposes and its evaluation, further, suggests possible activities that can be used in teaching of such language.
 
Keywords
výuka odborné angličtiny, výuka technické angličtiny, výuka angličtina na vysokých školách, návrh anglických kurzů, přístupy k výuce, teaching of English for Specific Purposes, teaching of technical English, teaching English at universities, course design of English classes, teaching approaches
Language
angličtina (English)
Study brunch
Angličtina v elektrotechnice a informatice
Composition of Committee
doc. PhDr. Milena Krhutová, Ph.D. (předseda) Mgr. Miroslav Kotásek, Ph.D. (místopředseda) Mgr. Pavel Sedláček (člen) Mgr. Jaromír Haupt, Ph.D. (člen) prof. Ing. Jaroslav Boušek, CSc. (člen) Mgr. Bc. Dagmar Šťastná (člen)
Date of defence
2020-06-24
Process of defence
Student předvedl po jazykové stránce nepříliš vydařenou prezentaci. Na otázku oponentky:"Proč si myslíte, že přesnost vyjadřování není, či nemá být cílem výuky angličtiny na univerzitách?" nedokázal příliš úspěšně odpovědět.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/190560
Source
PŘÍHODA, M. Výuka technické angličtiny na vysokých školách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Collections
  • 2020 [427]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV