• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta architektury
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta architektury
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prostor jako paradigma výuky

Teaching-space paradigm

Thumbnail
View/Open
appendix-1.zip (44.36Mb)
final-thesis.pdf (11.77Mb)
review_126265.html (6.950Kb)
Author
Dimitrov, Georgi
Advisor
Kristek, Jan
Referee
Štojdl, Václav
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Projekt řeší novou budovu Fakulty architektury VUT, která je situován do jednoho ze stávajících kampusů univerzity na křižovatce ulic Údolní a Úvoz. Návrh počítá s umístěním celého programu FA do objektu bývalých kasáren z 19. stol. na ulici Úvoz a navazující přístavby. „Přístavba“ není pouze přístavbou, tedy rozšířením stávající budovy, ale je příležitostí pro její rekonfiguraci. Vzniká hybrid, hra mezi starým a novým, která rámuje nový způsob využití objektu. Programově je celý návrh rozdělen podle tří úrovní přístupnosti: Veřejnost, studenti a učitelé respektive zaměstnanci. Prostorové řešení se pak řeší vzájemnou interakci, uvedených tří skupin uživatelů.
 
The project is dealing with building of a new Faculty of Architecture at BUT. The target area is located on one of BUT campuses between Údolní, Úvoz and Tvrdého streets.The proposal envisages the placement of the entire FA program in the building of the former barracks from the 19th century on Úvoz Street and adjoining outbuildings. The "extension" is not only an extension, as an enlargement of an existing building, but it is an opportunity for its reconfiguration. This creates a hybrid, a game between the old and the new, which forms a new way of using the object. Programmatically, the entire proposal is divided according to three levels of accessibility: the public, students and teachers and employees. The spatial solution is then solved as the mutual interaction of the three groups of users.
 
Keywords
Fakulta architektura, univerzitní kampus, rekonverze, nová škola architektury, Vysoké učení technické v Brně., Faculty of Architecture, university campus, reconversion, new school of architecture, Brno University of Technology.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Architektura
Composition of Committee
doc. Ing. arch. Antonín Novák (předseda) Ing. arch. Pavel Nasadil (člen) Ing. arch. Regina Loukotová (člen) prof. Ing. arch. Monika Mitášová, Ph.D. (člen) Ing. et Ing. Petr Hlavsa, Ph.D. (člen) Ing. arch. Jiří Marek (člen)
Process of defence
- prezentace práce - otázky z posudku oponenta - otázky komise - zvolený typ zobrazování (avantgarda vs. zobrazení objemu) - charakter prostorů - schodiště - konstrukční řešení - materiálové řešení - bezbarierové řešení - galerie stud. prací - požární bezpečnost - materiálové řešení střechy - počet parkovacích míst
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/190698
Source
DIMITROV, G. Prostor jako paradigma výuky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Collections
  • 2019 [120]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV