• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta architektury
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta architektury
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prostor jako paradigma výuky

Teaching-space paradigm

Thumbnail
View/Open
appendix-1.zip (3.278Mb)
final-thesis.pdf (12.85Mb)
review_126789.html (6.997Kb)
Author
Cingeľ, Adam
Advisor
Rozwalka, Szymon
Referee
Müller, Rudolf
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Fakulta architektúry ako celok nie je len obyčajným priestorom pre výuku študentov, je sama sebou vzorom a ukazuje svoje možnosti. Mala by využívať svoj potenciál a umožniť užívateľom na vlastnej koži pocítiť rôzne typy priestorov. Oproti ostatným je fakulta architektúry výnimočná práve v tom že má možnosť využiť vlastné priestory ako samotný vzor k výuke.
 
Faculty of architecture as one is not just a space for educating the students, it should show its opportunities. It shoul use its potential and allow the users to feel differet types of space on their own. In comparison with other faculties, this faculty is unique because it can use its own space as a paradigm of educating the students
 
Keywords
Fakulta architektúry, výuka, studenti, prostor, platforma, Faculty of architecture, education, students, space, platform
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Architektura
Composition of Committee
doc. Ing. arch. Antonín Novák (předseda) Ing. arch. Pavel Nasadil (člen) Ing. arch. Regina Loukotová (člen) prof. Ing. arch. Monika Mitášová, Ph.D. (člen) Ing. et Ing. Petr Hlavsa, Ph.D. (člen) Ing. arch. Jiří Marek (člen)
Process of defence
prezentace práce - otázky z posudku oponenta - otázky z posudku ved. práce - otázky komise - horizontální a vertikální vazby - koncepční a strukturální řešení „v řezu“ - vztah budovy k okolí - meziprostory (využitelnost ploch x plochy komunikační) - zvolená geometrie - hiearchie prostorů - prostorová tuhost objektu - požární bezpečnost - konstrukční řešení střechy - zázemí budovy (hygienické)
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/190725
Source
CINGEĽ, A. Prostor jako paradigma výuky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Collections
  • 2019 [120]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV