• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2020
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marketingová strategie vybraného podniku

Marketing Strategy of the Selected Company

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (4.280Mb)
review_125849.html (7.629Kb)
Author
Šťastná, Klára
Advisor
Chlebovský, Vít
Referee
Peterka, Jiří
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá vypracováním návrhů na vylepšení marketingové strategie obchodní značky optika Valore. Značku tvoří brněnská síť očních optik o čtyřech pobočkách. V návaznosti na teoretická východiska je v práci analyzován současný stav optiky Valore a její marketingové strategie. Na základě poznatků z analýz vnitřního i vnějšího prostředí optiky, a také dotazníkového šetření, jsou vytvořeny konkrétní a realizovatelné návrhy na vylepšení marketingové strategie této značky. Návrhová část je zaměřena zejména na minimalizaci a odstranění identifikovaných slabých stránek za současného využití silných stránek a příležitostí optiky Valore. Pro formulaci návrhů na úpravu marketingové strategie byla zvolena metoda marketingového mixu. Návrhy na zlepšení obsahují konkrétní popis jednotlivých doporučených změn v marketingové strategii, které napomohou dostat společnost do většího povědomí a přivést novou klientelu. Návrhy na změny se týkají zejména sjednocení nynějšího prezentování v online prostředí, kde má optika největší nedostatky. Navržené změny obsahují podklady pro nutný redesign firemního webu, na míru vytvořený způsob komunikace na sociálních sítích, úpravu slevové politiky a využívání online registrace zákazníků, které je spojeno s výhodami pro zákazníky a zasíláním newsletterů. Návrhy byly vypracovány podrobně včetně cílových skupin a názorných příkladů, aby mohly být optikou využity. Optice je doporučeno také zaměstnání externího online marketingového specialisty, který bude marketingovou komunikaci dle návrhů a vlastních zkušeností aplikovat a spravovat. Mezi další návrhy na zlepšení patří i úprava sortimentu na pobočce Gajdošova tak, aby byla napravena zjištěná nespokojenost věkové kategorie 25–39 let, čemuž napomohl dodatkový výzkum. Také je navrženo řešení pro odhalený problém se zaměstnancem na jedné z poboček, kterého by měla optika propustit a nahradit zaměstnancem novým. Mezi návrhy je i využití potenciálu firemního elektro-automobilu, pro který je připraven návrh reklamního polepu, čímž bude vytvořena cenově přijatelná pojízdná outdoorová reklama. Pro ušetření zbytečných nákladů bylo navrženo také zrušení dosavadní inzerce v deníku BRNO-STŘED, jejíž návratnost se prokázala jako téměř nulová.
 
This diploma thesis deals with the elaboration of proposals for the improvement of the marketing strategy for an optician brand named Valore. Following the theoretical background, this thesis analyzes the current state of the company and its marketing strategy. Based on the findings from the analysis of the internal and external environment of the brand, as well as from a questionnaire survey, specific and feasible suggestions for an improvement of the marketing strategy are created. The proposal part of the work is mainly focused on minimization and elimination of identified weaknesses while making use of strengths and opportunities of the brand. The marketing mix method was chosen to formulate suggestions for the marketing strategy adjustments. Suggestions contain a specific description of the recommended changes that will help to raise the company's awareness and bring in new clients. The proposals are mainly focused on the unification of the current online self-presentation, which is the company's greatest shortcoming. The suggestions include drafts for a redesign of the company's website as well as custom made way of communication on social networks. It also contain adjustments of the discount policy and the use of online customer registration, which is related to customer benefits and newsletters. The proposals were made in detail, including target groups and illustrative examples, so that it could be used by the company. The company is also recommended to employ an external online marketing specialist who will manage marketing communication according to proposals and his or hers own experience. Other suggestions include the modification of the assortment at the Gajdošova shop, so as to improve the identified customer dissatisfaction. A solution is also proposed for a detected problem with an employee in one of the stores, who the company should lay off and replace with a new employee. Among the proposals is also the use of the potential of the company's electric car, for which a design of an advertising sticker is prepared, which will create an affordable mobile outdoor commercial. To save unnecessary costs, it was also proposed to cancel the current advertisement in the BRNO-STŘED magazine, because the return of the costs proved to be almost zero amount.
 
Keywords
marketing, marketingová strategie, optika, online marketing, komunikační strategie, marketing, marketing strategy, optics, online marketing, communication strategy
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Řízení a ekonomika podniku
Composition of Committee
doc. Ing. Vít Chlebovský, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Vít Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. Markéta Kruntorádová, Ph.D. (člen) Ing. Josef Veselý, CSc. (člen) Mgr. Štěpán Konečný, Ph.D. (člen)
Date of defence
2020-07-13
Process of defence
Otázky vedoucího práce - odpovězeno Otázky oponenta práce - odpovězeno Ing. Josef Veselý: Uvádíte velkou konkurenci na lokálním trhu - jaká je pozice na trhu z hlediska obratu podniku? Vyčíslení marže produktů. - odpovězeno Ing. Markéta Kruntorádová: Vysvětlete příspěvky pojišťoven pro zákazníky u příležitostí uvedených v analýze SWOT. Celkové zhodnocení příležitostí a z čeho obecně příležitosti vychází. - odpovězeno doc. Vít Novotný: Možné přímé oslovení zákazníků tzv. kolemjdoucích. - odpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/192067
Source
ŠŤASTNÁ, K. Marketingová strategie vybraného podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.
Collections
  • 2020 [357]
Citace PRO

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Návrh konkurenční strategie firmy 

    Ovčačík, Miroslav
    Cílem této práce je navrhnout konkurenční strategii firmě Styrotrade, a. s. Práce je rozdělena na tři segmenty: teoretická část, analytická část a návrhová část. V teoretické části je představena firma a literární zdroje, ...
  • Návrhy marketingové strategie firmy 

    Trtílková, Lucie
    Tato diplomová práce konkrétně rozebírá metody propagace výrobků, význam marketingového oddělení ve firmě a způsoby měření efektivnosti propagace. Dále analyzuje dosavadní marketingovou strukturu společnosti Tescan, s.r.o. ...
  • Nástroj pro podporu volby optimální strategie firmy 

    Adamec, Jaroslav
    Práce se zabývá teoretickými východisky pro seznámení se s produktem, firmou, konkurencí a strategiemi. Srovnává hmotné a nehmotné produkty a zkoumá vlastnosti informačního zboží. Zabývá se zákonitostmi strategického řízení ...

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV