• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2020
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Strategické řízení rozvoje podniku

Strategic Management of Company Development

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (3.588Mb)
review_127776.html (13.62Kb)
Author
Menzlová, Tereza
Advisor
Zich, Robert
Referee
Máchová, Nicole
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá strategickým řízením rozvoje vybraného podniku. Hlavním cílem práce je návrh business strategie a její implementace prostřednictví marketingových komunikačních nástrojů na trhu služeb. Cílem teoretické části je definovat pojmy týkající se dané problematiky, které dále poslouží v analytické i návrhové části práce. Cílem analytické části je stanovit potenciál podniku a zajistit východiska pro návrhy práce. Poslední část diplomové práce se zabývá samotným návrhem strategie, která bude podniku sloužit po dobu tří let. Pro zpracování bylo využito interních dokumentů i rozhovoru s majitelem podniku a veřejně dostupných zdrojů.
 
This diploma thesis deals with the strategic management of a chosen company. The main objective is to propose a business strategy and its implementation using marketing communication tools in the services market. The goal of the theoretical part is to define terms related to these issues, which are going to be used in further parts of analysis and proposals. The goal of the analytic part is to determine a potential of the company and to provide foundation for the proposal. The ultimate part deals with the strategy proposal, which is going to serve the company for three years. Internal documents, an interview with the owner of the company, and public sources were used to create this diploma thesis.
 
Keywords
business strategie, trh, komunikační mix, konkurence, business strategy, market, communication mix, competition
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Řízení a ekonomika podniku
Composition of Committee
doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA (místopředseda) Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. (člen) Ing. Veronika Bumberová, Ph.D. (člen) Ing. Kateřina Fojtů, Ph.D. (člen)
Date of defence
2020-07-14
Process of defence
otázky vedoucího - zodpovězeno otázky oponenta - zodpovězeno Ing. Veronika Bumberová, Ph.D. Jak se nová strategie liší od původní? Zodpovězeno. Nejvyšší strategie zahruje získávání konstantních dividend majitelů. Tato strategie se překlopila do marketingové strategie, a ta do obchodního modelu, je to správně? Na čem závisí obchodní strategie? Zodpovězeno. Ing. František Milichovský, Ph.D., MBA, DiS. V návaznosti na rizika, kolik jich bylo celkově identifikováno? Zodpovězeno. Riziko - nezkušený marketér - tato pozice však doposud neexistuje ve firmě? Vysvětlete. Zodpovězeno.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/192138
Source
MENZLOVÁ, T. Strategické řízení rozvoje podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.
Collections
  • 2020 [357]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV