• čeština
    • English
  • čeština 
    • čeština
    • English
  • Přihlásit se
Zobrazit záznam 
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2020
  • Zobrazit záznam
  •   Domovská stránka repozitáře
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta informačních technologií
  • 2020
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Využití řečových technologií při výuce výslovnosti cizích jazyků

Speech Technology Application in Pronunciation Training and Foreign Language Learning

Thumbnail
Zobrazit/otevřít
Posudek-Oponent prace-19129_o.pdf (88.04Kb)
Posudek-Vedouci prace-19129_v.pdf (86.89Kb)
final-thesis.pdf (2.401Mb)
review_129253.html (1.478Kb)
Autor
Barotová, Štěpánka
Vedoucí práce
Szőke, Igor
Oponent
Žmolíková, Kateřina
Klasifikace
A
Alternativní metriky PlumX
http://hdl.handle.net/11012/192435
Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/192435
http://hdl.handle.net/11012/192435
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato diplomová práce pojednává o využití algoritmu Dynamic Time Warping (DTW) pro automatické hodnocení výslovnosti anglického jazyka. Práce se zaměřuje na vylepšení již existující aplikace pro výuku výslovnosti, a to ve třech oblastech: uživatelské rozhraní, samotný algoritmus a korektivní zpětná vazba uživateli. První část se věnuje přehledu technik používaných v této oblasti, následně je představen nový design uživatelského rozhraní, popsán navržený systém a experimenty. Experimenty se zaměřují na problematiku detekce chyb na úrovni fonémů, na detekci chyb v primárním důrazu na úrovni slabik a na hodnocení intonace na úrovni slov. Všechny použité metody jsou navrženy tak, aby poskytovaly korektivní zpětnou vazbu uživateli. V poslední části je popsáno, jak byly všechny tři vylepšené oblasti aplikace otestovány.
 
This diploma thesis deals with automatic English pronunciation assessment and error detection based on the Dynamic Time Warping (DTW) algorithm. It focuses on the improvement of an existing pronunciation training application and it proposes three areas of improvement: user interface, algorithm and corrective feedback. After various methods used for pronunciation assessment are discussed in the first part, the new design is introduced, the proposed system is described and three sets of experiments are performed. The experiments focus on phoneme-level error detection, syllable-level primary stress error detection and word-level intonation assessment and they are designed to be able to provide corrective feedback to the user. The last part of the thesis describes how all three areas of improvement were tested.
 
Klíčová slova
rozpoznávání řeči, hodnocení výslovnosti, detekce chyb ve výslovnosti, trénování výslovnosti, výuka cizích jazyků, dynamic time warping, detekce chyb v důrazu, hodnocení intonace, speech recognition, pronunciation assessment, pronunciation error detection, pronunciation training, foreign language learning, dynamic time warping, stress error detection, intonation assessment
Jazyk
angličtina (English)
Studijní obor
Inteligentní systémy
Složení komise
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Lukáš Burget, Ph.D. (místopředseda) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) Ing. Michal Hradiš, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) Ing. Filip Orság, Ph.D. (člen)
Termín obhajoby
2020-07-17
Průběh obhajoby
Studentka nejprve prezentovala výsledky, kterých dosáhla v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Studentka následně odpověděla na otázku oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studentky na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: V práci zmiňujete, že největší prostor pro zlepšení aplikace je v oblasti algoritmů hodnocení výslovnosti. Jakým způsobem by tyto algoritmy šly vylepšit? Pokud byste na práci pokračovala další rok, jakým směrem byste se v této oblasti vydala? Jakým způsobem se zvažuje nasazení Vaší aplikace? Co má Vaše aplikace přinést uživateli? Na kolika uživatelích jste provedla průzkum použitelnosti Vaši aplikace? Můžete popsat nástroje které jste použila pro vývoj Vaši aplikace?
Výsledek obhajoby
práce byla úspěšně obhájena
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/11012/192435
Zdrojový dokument
BAROTOVÁ, Š. Využití řečových technologií při výuce výslovnosti cizích jazyků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2020.
Kolekce
  • 2020 [134]
Citace PRO

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV
 

 

Procházet

Vše v repozitářiKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit seZaregistrovat se

Statistiky

Zobrazit statistiky využívání

Portál knihoven VUT | Ústřední knihovna na Facebooku
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Theme by @mire NV