Upravená realita v kokpitu
Augmented Reality in Cockpit

Author
Advisor
Zemčík, PavelReferee
Šolony, MarekGrade
BAlternative metrics PlumX
http://hdl.handle.net/11012/192470Altmetrics
http://hdl.handle.net/11012/192470
http://hdl.handle.net/11012/192470
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce se zabývá využitím rozšířené reality v letectví. V této oblasti se zaměřuje na kontrolní seznamy v kokpitu využívané ve všech fázích letu k zajištění vykonání všech důležitých úkonů. Pro tento účel je vyvinuta mobilní aplikace, jejímž cílem je provést pilota krok po kroku kontrolním seznamem. Každý krok vyžaduje provedení určitého úkonu na konkrétním letovém nástroji nacházejícím se v kokpitu letadla. Příslušný letový nástroj spojený s aktivním úkolem je identifikován a označen vhodnou vizualizací. Experimentální aplikace je implementována s využitím herního nástroje Unity a AR Foundation frameworku. Implementovaná aplikace byla testována během letu s pozitivní zpětnou vazbou od účastníků testování. This thesis deals with the usage of augmented reality in aviation. In this area, it focuses on the cockpit checklist used in each flight phase to ensure that all important tasks are performed. An experimental mobile application is developed to guide the pilot step by step through the cockpit checklist. Each step requires some action to be performed on a particular flight instrument located in the aircraft cockpit. The appropriate flight instrument, associated with the active task, is identified and tagged with a suitable visualization. The experimental application is implemented using the Unity engine and the AR Foundation framework. The implemented application has been tested during flight with positive feedback from participants.
Keywords
Rozšířená realita, Unity, iPhone, iOS, AR Foundation, C#, letectví, kontrolní seznam kokpitu., Augmented reality, Unity, iPhone, iOS, AR Foundation, C#, aviation, cockpit checklist.Language
angličtina (English)Study brunch
Počítačové a vestavěné systémyComposition of Committee
prof. Ing. Lukáš Sekanina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Jiří Jaroš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Michal Bidlo, Ph.D. (člen) RNDr. Milan Češka, Ph.D. (člen) Ing. Lukáš Kekely, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Martínek, Ph.D. (člen)Date of defence
2020-07-15Process of defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných, např. vysvětlil připomínky oponenta ohledně neefektivity implementace na úrovni zdrojových kódů. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm velmi dobře. Otázky u obhajoby: Ako náročné by bolo nahradiť súčasné trackovanie systémom bez použitia markerov? Čo je zdrojom problémov stability trackovania aplikácie? Ako by ste to vyriešili? Co by obnášela snaha o získání certifikace vámi implementovaného řešení?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/192470Source
TABÁŠEK, M. Upravená realita v kokpitu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2020.Collections
- 2020 [134]