Konstrukce stacionární jednotky pro nástřik maziva na kolejnici
Design of wayside unit for spraying of lubricant on rail
Author
Advisor
Valena, MartinReferee
Galas, RadovanGrade
AAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Předkládaná bakalářská práce se zabývá vývojem a realizací stacionární jednotky pro nástřik maziva na kolejnici. TOR mazivo snižuje opotřebení a hlukovou emisi na železnicích a tramvajových tratí. Úvodní rešerše se zabývá vlastnostmi maziv a popisuje některá zařízení, která jsou v současnosti dostupná na trhu. Práce obsahuje návrh aplikační jednotky a popisuje konstrukční řešení. Na základě návrhu byl vyroben testovací prototyp a pomocí experimentů došlo k ověření funkčnosti. Při měření se nástřik testoval z hlediska přesnosti, opakovatelnosti a celkové analýzy stopy nástřiku. Presented bachelor thesis deals with development and design of wayside unit for top of rail lubrication by spraying. TOR lubricant reduces wear and noise emission on the railways or tram rails. Introductory part of this thesis deals with lubricants properties and also units which are currently available on the market. The thesis contains proposal of wayside unit and it describes design solution. Based on a suitable design a prototype it was made. Furthermore experiments were carried out and their conclusion was that the unit is functional. The tests involved measuring of accuracy, repeatability and general analysis of spray pattern.
Keywords
Mazání kolejnice, nástřik maziva, stacionární jednotka, snížení hluku kolejové dopravy, snížení opotřebení kolejové dopravy, Top of rail lubrication, lubrication by spraying, wayside unit, railway noise reduction, railway wear reductionLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Základy strojního inženýrstvíComposition of Committee
doc. Ing. Martin Vrbka, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Milan Klapka, Ph.D. (místopředseda) Ing. Tomáš Koutecký, Ph.D. (člen) Ing. Petr Šperka, Ph.D. (člen) Ing. Radovan Galas, Ph.D. (člen)Date of defence
2020-07-20Process of defence
Student prezentoval výsledky své práce a zodpověděl dotazy: 1) Jaké konstrukční úpravy by bylo nutné provést, aby bylo možné provádět vyhřívání maziva přímo v jádru aplikační jednotky? - zodpovězeno 2) Jaké jsou dovolené provozní podmínky zvolené elektrické trysky (teplota, vlhkost, prašnost…)? - zodpovězeno ing.Šperka: Jak je volena pružina pro různé rozsahy tlaku? Jaké jsou ty rozsahy? - zodpovězeno doc.Vrbka: Na jakém principu funguje tryska? Jaký je úhel rozstřiku, jaká je dávka nástřiku a v jakém množství se přenese na kolo? - zodpovězeno ing.Koutecký: Jakým způsobem je nastavený tlak? - zodpovězenoResult of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/192562Source
JORDÁN, T. Konstrukce stacionární jednotky pro nástřik maziva na kolejnici [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.Collections
- 2020 [560]