• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2020
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • bakalářské práce
  • Fakulta podnikatelská
  • 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Odlišnosti v chování cílových skupin zákazníků a jejich zohlednění v marketingové komunikaci

Differences in behavior of target groups of customers and their consideration in marketing communication

Thumbnail
View/Open
review_127523.html (9.762Kb)
final-thesis.pdf (2.678Mb)
Author
Trnková, Kristína
Advisor
Mráček, Pavel
Referee
Milichovský, František
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou rôznorodosti a odlišnosti správania zákazníkov na slovenskom a českom trhu a aplikuje teoretické poznatky na konkrétnu automobilovú spoločnosť. Na základe výskumnej metódy, a to vopred naplánovaného interview, analýzy demografického zloženia obyvateľstva a rozboru marketingového mixu, boli vyvodené závery, rozdiely charakteristických vlastností zákazníkov a odlišnosti v konkrétnych nástrojoch marketingovej komunikácie.
 
This bachelor thesis deals with the problem of diversity and differences of the customers‘ behaviour on Slovak and Czech market and applies theoretical knowledge on a specific automotive company. Based on research method, such as interview planned in advance, analysis of demografic structure of population and marketing mix, conclusions, differences in customer characteristics and in specific tools of marketing communication were deduced.
 
Keywords
marketing, marketingová komunikácia, chovanie zákazníka, marketing, marketing communication, customer behavior
Language
slovenština (Slovak)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
prof. Ing. Marie Jurová, CSc. (předseda) Ing. Josef Veselý, CSc. (místopředseda) Ing. Pavel Mráček, Ph.D. (člen) Ing. Lucie Kaňovská, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Poláček, Ph.D. (člen)
Date of defence
2020-07-20
Process of defence
Ph.D. Mráček - Lze uplatnit Váš výstup i v jiných odvětvích? - Odpovězeno Myslíte si, že následky pandemie můžou změnit chování potenciálních zákazníků? - Odpovězeno Jaká je možnost implementace v jiných odvětvích? - Odpovězeno Ph.D. Poláček - Jakým způsobem lze zlepšit marketing společnosti Škoda? - Odpovězeno Ph.D. Kaňovská - Kde je největší rozdíl v marketingu Škody? - Odpovězeno Prof. Jurová - Jakou formou se přenášejí informace z výroby a servisu do oddělení marketingu? - Odpovězeno
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/192717
Source
TRNKOVÁ, K. Odlišnosti v chování cílových skupin zákazníků a jejich zohlednění v marketingové komunikaci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.
Collections
  • 2020 [341]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV