Show simple item record

Modification of a four cylinder diesel engine to a single cylinder test engine

dc.contributor.advisorPíštěk, Václavsk
dc.contributor.authorMátyás, Attilask
dc.date.accessioned2020-07-22T06:55:23Z
dc.date.available2020-07-22T06:55:23Z
dc.date.created2020cs
dc.identifier.citationMÁTYÁS, A. Modifikace čtyřválcového vznětového motoru na zkušební jednoválec [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.cs
dc.identifier.other125501cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11012/192822
dc.description.abstractTáto diplomová práca sa zaoberá s modifikáciou existujúceho štvorvalcového vznetového motora na skúšobný jednovalcový motor. Práca sa člení na štyri hlavné časti. Prvá časť je teoretická, stručne popisuje skúšobné motory, ich jednotlivé typy a poskytuje prehľad v oblasti, v ktorom plnia svoje funkcie. Druhá časť práce obsahuje návrh modifikácie štvorvalcového motora na skúšobný jednovalcový motor, zameriava sa hlavne na vyvažovanie zotrvačných síl. Tretia, najrozsiahlejšia kapitola obsahuje pevnostnú kontrolu kľukového hriadeľa. Posledná časť sa zaoberá návrhom spojovacieho elementu, ktorý zaisťuje spojenie motora s dynamometromsk
dc.description.abstractThis thesis deals with modification of an existing four-cylinder diesel engine to a singlecylinder research engine. The work is divided into four main parts. The first part is theoretical, briefly describes research engines, their individual types and provides an overview of their functions. The second part of the work includes the modification of a four-cylinder diesel engine to a single-cylinder research engine, focusing mainly on balancing inertia forces. The third, most extensive chapter contains the structural analysis of the crankshaft. The last part contains the design of a torsional coupling, which ensures the connection of the engine with the dynamometer.en
dc.language.isoskcs
dc.publisherVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrstvícs
dc.rightsStandardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezenícs
dc.subjectskúšobný motorsk
dc.subjectjednovalcový motorsk
dc.subjectvyvažovaniesk
dc.subjecttorzný modelsk
dc.subjectpružná spojkask
dc.subjectresearch engineen
dc.subjectsingle-cylinder engineen
dc.subjectbalanceen
dc.subjecttorsional modelen
dc.subjecttorsional couplingen
dc.titleModifikace čtyřválcového vznětového motoru na zkušební jednoválecsk
dc.title.alternativeModification of a four cylinder diesel engine to a single cylinder test engineen
dc.typeTextcs
dcterms.dateAccepted2020-07-21cs
dcterms.modified2020-07-21-11:08:12cs
thesis.disciplineAutomobilní a dopravní inženýrstvícs
thesis.grantorVysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. Ústav automobilního a dopravního inženýrstvícs
thesis.levelInženýrskýcs
thesis.nameIng.cs
sync.item.dbid125501en
sync.item.dbtypeZPen
sync.item.insts2020.07.22 08:55:23en
sync.item.modts2020.07.22 08:12:38en
eprints.affiliatedInstitution.facultyFakulta strojního inženýrstvícs
dc.contributor.refereeKaplan, Zdeněksk
dc.description.markAcs
dc.type.drivermasterThesisen
dc.type.evskpdiplomová prácecs
but.committeedoc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. Zdeněk Novosad (člen) Ing. Marek Slovák (člen) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen)cs
but.defenceOtázky k obhajobě: - Proč byl při modifikaci čtyřválce na zkušební jednoválec vybrán právě válec u setrvačníku? - Při deformaci pružné spojky zkušebního jednoválce s dynamometrem dochází v pryžových elementech k disipaci tepla. Jaký parametr pryže by bylo třeba mít k dispozici pro výpočet disipovaného výkonu? Otázky: - Definujte ekonomickú a účelovú modifikáciu. Zodpovězeno - Opíšte postup modifikácie motora. Zodpovězeno - Predpokladané rozsahy modifikácie motora. Zodpovězenocs
but.resultpráce byla úspěšně obhájenacs
but.programStrojní inženýrstvícs
but.jazykslovenština (Slovak)


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record