• čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
    • Deutsch
    • français
    • polski
    • українська
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta architektury
  • 2019
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Fakulta architektury
  • 2019
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Architektura cestování

Architecture of travelling

Thumbnail
View/Open
review_125564.html (8.095Kb)
final-thesis.pdf (19.75Mb)
appendix-1.zip (36.88Mb)
Author
Drgala, Andrej
Advisor
Mléčka, Jan
Referee
Hradecký,, Aleš
Grade
C
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Plán rieši výstavbu novej stanice Bratislava – Filiálka na mieste súčasného brownfieldu – dnes nevyužívanej nákladnej stanice, ako súčasť komplexného riešenia hromadnej dopravy v meste. Projekt však nepracuje so stanicou len ako s utilitárnym dopravný problémom, ale ponúka komplexnú víziu premeny celej lokality na nové subcentrum Bratislavy formou vybudovania nových kancelárskych a bytových priestorov netradičnou formou výstavby v priestore nad koľajiskom. Zámerom projektu je spraviť zo stanice integrálnu súčasť urbánnej štruktúry mesta a byť katalyzátorom života v ňom. Projekt má ambíciu maximálne využiť potenciál lokality a ponúknuť víziu súčinnosti súkromného a verejného sektora.
 
The design deals with the construction of the new railway station in Bratislava- Filialka situated at the current browfied, presently not used freight depot, as a part of a complex conception of a public transport in Bratislava. Nevertheless, the project does not just design the railway station as a utilitarian traffic issue but it offers a complex vision of the transformation of the whole location into a new sub-centre of Bratislava by means of constructing new offices and dwellings untraditionally built above the rails. The goal of the project is to transform the station into an integral part of the Bratislava urban structure and trigger off social life in it. The ambition of the design is to maximally exploit the potentials of the location and offer the vision of a coexistence between the private and public sectors.
 
Keywords
Bratislava, železničná stanica, doprava, development, brownfield, verejno-súkromné partnerstvo, multifunkčnosť, subcentrum, Bratislava, railway station, traffic, development, browfield, public-private partnership, multifuncionality, sub-centre
Language
čeština (Czech)
Study brunch
Architektura
Composition of Committee
Ing. arch. Petr Stolín (předseda) Ing. arch. Tomáš Pejpek (člen) MgA. Ing. arch. Petr Šmídek, Ph.D. (člen) MgA. Ing. arch. Lukáš Blažek (člen) Ing. et Ing. Petr Hlavsa, Ph.D. (člen)
Process of defence
Student analyzoval téma architektury dopravních staveb a terminálů, řešených často jako futuristické stavby, volný univerzální prostor, maximální rozpony zastřešení, časté využití i jako komerční centrum, prezentuje příklady projektů. Věnuje se prostředí železnice v Bratislavě – analýzy dojížďky a železniční sítě, plošný rozvoj města, nedostatečnost sítě. Návrh doplnění novými stanicemi a zastávkami. Projekt navrhuje nové nádraží pro stanici Bratislava Filiálka, řeší přívod trati do nádraží – viaduktem, který je ekonomičtější a může být i katalyzátorem života v území, řeší prostupnost estakády. Hlavová koncepce nádraží. Projekt zachovává sousedící Dům odborů jako podstatný prvek území. Navrhuje zástavbu nad železniční estakádou – rytmicky členěné sekce stavby, etapizovatelné, terasově odstupňované, s vnitřními světlíky pro provětrání, povrchově objekty opatřené zelení. Dispozice je zaměřena na intuitivní orientaci v území. Dopravní funkce je doprovázena dalšími – hotel, bydlení. Student reagoval na dotaz oponenta ohledně jednotné formy bloků možností intervence více autorů staveb při zachování jednotné koncepce – možným vstupem rukopisu více autorů. Komise diskutuje problém velkých objemů, mohutnost, měřítko vypadává z městského kontextu. Práce je značně obsáhlá, jsou řešeny detailní dispozice bez dořešení základní koncepce návrhu. Upozornění na technické problémy – evakuační výtahy a únikové cesty, míchání provozu nádraží s dalšími funkcemi (administrativou apod.). Je konstatována nutná náročnost řešení konstrukce, akustika, dopad dynamického zatížení - student uvádí konstrukční oddělení nadzemních staveb od železnice, což není zcela zřejmé z projektu. Diskuse je vedena o adekvátnosti měřítka – student uvádí, že oblast zahrnuje velké objemné stavby, měřítko v území se postupně zvětšuje, druhé hledisko představuje záměrná dominantnost stavby v území. Dům odborů předprostor definuje jako monumentální, projekt měl být odpovědí na kontext – řešení je rozporuplné.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/195433
Source
DRGALA, A. Architektura cestování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Collections
  • 2019 [136]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV