• čeština
    • English
    • русский
  • English 
    • čeština
    • English
    • русский
  • Login
View Item 
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2020
  • View Item
  •   Repository Home
  • Závěrečné práce
  • diplomové práce
  • Ústav soudního inženýrství
  • 2020
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vliv zatížení nákladních vozidel na jejich dosažitelné zpomalení

Influence of heavy vehicle load to the vehicle deceleration

Thumbnail
View/Open
final-thesis.pdf (4.950Mb)
review_120413.html (7.743Kb)
Author
Jirásková, Iveta
Advisor
Bradáč, Albert
Referee
Tylšar, Vladimír
Grade
A
Altmetrics
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomová práce se zabývá problematikou brzdění nákladních vozidel při jejich různém zatížení. Teoretická část vymezuje konstrukci nákladních vozidel, brzdy nákladních vozidel, průběh brzdění a faktory, které brzdění ovlivňují, brzdné zpomalení a legislativní požadavky na brzdy nákladních vozidel. Praktická část popisuje průběh experimentálního měření, použité přístroje, místo měření, atmosférické podmínky a použitá nákladní vozidla. V závěru práce jsou na základě experimentálního měření vyhodnoceny získané hodnoty brzdného zpomalení nákladních vozidel.
 
The diploma thesis deals with the issue of braking trucks at different loads. The theoretical part defines the basic construction of trucks, truck brakes, the braking process and the factors that affect braking, braking deceleration, and legislative requirements for truck brakes. The practical part describes the course of experimental measurements, the use of the technique, the place of measurement, atmospheric conditions and used trucks. At the end of the work, based on experimental measurements, the obtained values of braking deceleration of trucks are evaluated.
 
Keywords
Nákladní vozidlo, brzdění, brzdy, brzdné zpomalení, brzdná dráha, jízdní odpory., Truck, braking, brakes, braking deceleration, breaking distance, driving resistances.
Language
čeština (Czech)
Study brunch
bez specializace
Composition of Committee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Drahotský, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Petr Holcner, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen)
Date of defence
2020-11-03
Process of defence
Studentka seznámila komisi se závěry své diplomové práce. Následně byly komisi položeny dotazy k výsledkům a způsobu měření, na které studentka odpověděla.
Result of the defence
práce byla úspěšně obhájena
Persistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/195594
Source
JIRÁSKOVÁ, I. Vliv zatížení nákladních vozidel na jejich dosažitelné zpomalení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2020.
Collections
  • 2020 [75]
Citace PRO

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV
 

 

Browse

All of repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

Portal of libraries | Central library on Facebook
DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback | Theme by @mire NV