Píst zážehového přeplňovaného motoru 2.0L
Piston for SI Turbocharged Engine 2.0L
Author
Advisor
Svída, DavidReferee
Bradávka, MarekGrade
CAltmetrics
Metadata
Show full item recordAbstract
Tato diplomová práce je zaměřena na řešení konstrukčního návrhu pístu pro přeplňovanou verzi motoru Honda K20A2, s důrazem na snížení boční síly působící na píst. Jsou zde uvedeny metody a na jejich základě také konstrukční návrhy pístu vhodné pro snížení této síly. Dále je zde obsažena kinematická a dynamická analýza jednotlivých návrhů včetně MKP analýz pro ověření vhodnosti použití těchto řešení. This diploma thesis is focused on solve of design solutions for piston for turbocharged version of Honda K20A engine, especially on reduce of side force acting on piston. There are mentioned methods and on their basis also design solutions for piston to reduce this force. There is also included kinematic and dynamic analysis for each solution and as well their FEM analysis for testing the suitability of these solutions.
Keywords
Honda K20A2, píst zážehového přeplňovaného motoru, klikový mechanismus, boční síla, kinematická analýza, dynamická analýza, MKP analýza, Honda K20A2, piston of turbocharged petrol engine, crankshaft mechanism, side force, kinematic analysis, dynamic analysis, FEM analysisLanguage
čeština (Czech)Study brunch
Automobilní a dopravní inženýrstvíComposition of Committee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (člen) Ing. Rudolf Franz (člen) doc. Ing. Miroslav Škopán, CSc. (člen)Date of defence
2013-06-12Process of defence
Diplomant seznámil komisi s průběhem řešení a výsledky své diplomové práce, zodpověděl otázky oponenta a vrámci rozpravy k diplomové práci zodpověděl následující dotazy: Odpovídá průběh tlaku na stěně pístu opotřebení u reálných pístů? Jaké znáte možnosti snížení opotřebení pláště pístu, které by se na Vaší konstrukci daly aplikovat?Result of the defence
práce byla úspěšně obhájenaPersistent identifier
http://hdl.handle.net/11012/21193Source
KUSYN, P. Píst zážehového přeplňovaného motoru 2.0L [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.Collections
- 2013 [478]